בבואכם להקים עסק או אם יש בכם רצון לשיפור העסק הקיים יהיה זה נכון לעקוב אחר הכללים הבאים:
- תקציב עבודה מסודר – בו צריכים להיות כלולים יעדי המכירות של החברה לכל אחד מחודשי השנה ומנגד פירוט מלא של הוצאות החברה. ההוצאות כוללות את עלויות שכר העובדים, תפעול העסק, קניית חומרי גלם וכן הוצאות של שיווק ופרסום באמצעי המדיה השונים. כך יתאפשר לבעלי החברה "לעשות סדר" להכיר טוב יותר את העסק וכן להגדיר באופן מדויק יותר היכן ירצו להיות בשנה הבאה.
- ניהול תזרים מזומנים – מאפשר לנו לדעת מה מצבו של העסק בכל רגע נתון בהווה או בעתיד. תפקידו של תזרים המזומנים לתרגם את כל התקבולים והתשלומים העתידיים בהן נושאת החברה ולהגיע ליתרה המשוערת בה ימצא העסק בעתיד. במידה והעסק נמצא במצוקה תזרימית, התזרים יסייע לנו לדעת מתי הוא צפוי לחזור ליתרה חיובית. אם לא צפויים תקבולים אשר יכסו על הפער בטווח הקצר על בעל העסק יהיה לפעול להסדרת הנושא או ע"י הלוואה או ע"י צמצום הוצאות.
- תמחור נכון –דבר זה הינו בעל השפעה ישירה על רווחי החברה. אמנם, התמחור עצמו מושפע ממספר רב של גורמים שחלקם קשורים לעלויות היצור או ההפעלה שבהן נושאת החברה, לחזון שלה ולדרך בה היא רוצה למצב עצמה ביחס לשוק ולסביבה העסקית. בנוסף יש לשים דגש על הביקוש הקיים ואורך החיים הצפוי של המוצר/ השירות.
- בניית מנגנון תגמול יעיל למחלקת המכירות של העסק - אנשי המכירות של החברה הם האחראים על חלק נכבד מהכנסות החברה. ברוב המקרים שכרם של אנשי המכירות מורכב ממשכורת בסיס + עמלות ותגמולים. הבונוסים, מתבססים על קביעת יעדים אשר נותנים ביטוי כמותי להיקף המכירות החודשי לו נדרש איש המכירות. בכל חברה מנגנון תגמול שונה אך לרוב הבונוסים תלויים בכמות ההצלחה של נציג המכירות בסגירת עסקאות עם התחשבות בגורמים שונים.
- בחינת המבנה הארגוני והגדרת תפקידים – לכל עובד צריכה להיות הגדרת תפקיד ברורה. במקרה ואין הגדרה כזאת עלול להיווצר מצב בו נושאים מסוימים "נופלים בין הכיסאות" ואינם מקבלים מענה. כך כל עובד יידע מה מצפים ממנו ולאן עליו לשאוף. מצד שני המנהלים בחברה יוכלו להיות רגועים כי כל האספקטים החשובים להם ידועים וברורים לעובדים וזוכים להתייחסות.
לא לשכוח ש.....
o הלקוח תמיד במרכז – כלל חשוב אותו יש לזכור בכדי שעסק ימשיך להתקיים הוא מוכרח שיהיו לו לקוחות, לכן אחד הדברים החשובים ביותר הינו לדאוג כי שירות הלקוחות של החברה יהיה בליבת האסטרטגיה העסקית שלו. ההקשבה ללקוח ומתן מענה לצרכיו ולרצונותיו הינו המפתח להמשך קיומו של העסק.
o לקחת אחריות - קיום מנגנוני ביקורת ובנוסף היכולת לעמוד מאחורי ההתחייבויות שנתנם ללקוחות ביחס למוצר או לשירות שלכם הינם תנאי בסיסי להצלחתו של העסק.
o לשמור על חדשנות - חדשנות יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים, האחד, פירושו שמירה על רמת חדשנות כבסיס להישרדות בענף לאור שינויים גבוהים בשוק ותחלופת מוצרים גבוהה וצרכים חדשים הנוצרים. במקרה זה החדשנות הינה המפתח לשמירת היתרון היחסי של החברה. מצד שני, חדשנות של עסק יכולה לבוא לידי ביטוי ברענון המותג (שינוי לוגו או עיצובו מחדש), במסרים השיווקיים שלו ובעשיית דברים בשונה מהמתחרים.
חברת GONOGO מביאה עמה תפישה חדשה, הקוראת להשקיע מחשבה והתמקדות בצעד הראשון,הפותח כל מהלך עסקי: הכנת תוכנית עסקית מקצועית.
לחברה ניסיון רב בהכנת תוכניות עסקיות (Business plans)
בעולם הטכנולוגיה, האינטרנט, המובייל, Retail, תעשייה, ועוד. פרופיל לקוחות עשיר ומגוון.
www.gonogo.co.il