אחד הדברים הקשים ביותר למעסיק הוא למצוא את האנשים הנכונים שיתאימו כמו כפפה ליד לתרבות הניהול של העסק וידעו לתרום במשקל הנכון וכמו כן שהארגון שלך או העסק יעניק להם את מגוון אפשרויות הקידום והאתגרים. ברגע שאתה מצליח למצוא את האנשים הטובים תוכל לשמור על הנכס הזה בצורה טובה אם תעשה את הדברים הנכונים. הטיפים הבאים יעזרו לך לגייס ולשמר את הכישרונות בחברה שלך:
א. שפר את מגוון את המעומדים שלך שאתה מגייס עובדים
חברות שבוחרות עובדים חדשים מהמעומדים שמגיעים אליהם דרך מודעה בעיתון או דרך מודעות דרושים באינטרנט מפסידים את המעומדים הכי טובים. המעומדים האלה בדרך כלל עובדים בחברה אחרת ולא מחפשים עבודה חדשה ולכן אתה כבעל עסק צריך להיות מתוחכם יותר.
1. צפה בקורות החיים של מחפשי המשרה באינטרנט אפילו אם הם לא מחפשים משרה כרגע
2. השתמש באתרים מקצועיים ובמגזינים על מנת לפרסם מודעת דרושים ממוקדת למקצוענים בתחום.
המפתח הוא לבנות מאגר מעומדים איכותי לפני שאתה ניגש לחיפוש עצמו.
ב. בחר את המעומד המדויק למשרה
רצוי לבחור את המעומד שבקורות החיים שלו מצוין בדיוק את אותה עבודה שאתה רוצה שהוא יעשה בדיוק באותו תחום. התנהגות והתנהלות במקום עבודה קודם היא אינדיקציה מצוינת להתנהלות בחברה העתידית והשיטה הזו תעזור לבעל העסק לבחור מנצחים.
זה אומר שאתה צריך לשכור את המעומדים שאתה משוכנע שייטמעו בתוך החברה שלך בקלילות כי אין לך זמן וכסף להשקיע במעומד מוצלח אבל שקורות החיים שלו קרובות לתפקיד שאתה צריך אבל לא מדויקות.
ג. מעומדים מהחברה שלך – הסתכל פנימה
אם יש באפשרותך בתור בעל עסק לספק לעובדים הקיימים שלך אפשרויות קידום זה בהחלט יכול לתרום לעובדים שלך לאווירה חיובית, למורל גבוה ובנוסף לגרום לכך לכך שהם ירגישו את הכישרון שלהם את היכולת שלהם ואת ההישגים שלהם מעורכים.
שאתה מחפש עובדים חדשים לתפקידים בתוך העסק שלך פרסם אותם בשלב הראשון בפנים החברה, תראיין מעומדים פוטנציאלים, זו הזדמנות טובה להכיר אותם טוב יותר. כך הם יהיו מחוברים יותר לחברה ויבינו את המטרות והצרכים של החברה. לפעמים יש התאמה בין הצרכים שלך לבין המטרות שלהם.
ד. שתף את העובדים שלך בתהליך גיוס העובדים
יש לך 3 אפשרויות לשלב את העובדים שלך בתהליך הגיוס.
א. העובדים שלך יכולים להמליץ על מעומדים מצוינים לחברה
ב. הם יכולים לעזור לך לעבור על קורות חיים ועל ההתאמה של מעומדים פוטנציאלים
ג. הם יכולים לעזור לך לראיין אנשים ולהבין אם הסגנון שלהם יתאים לאופי של החברה.
ארגונים שלא משתמשים בעובדים הקיימים שלהם בתהליך גיוס העובדים הפוטנציאלים מוותרים על אחד מהנכסים הכי גדולים שלהם. עובדים שמשותפים בתהליך הבחירה הרבה יותר מחויבים לעזור לעובדים החדשים להצליח. ולעובד חדש זה פשוט מצב מושלם.
ה. שלם טוב יותר מהמתחרים שלך
חייבים להודות שאתה מקבל בדיוק את מה ששילמת בעדו בשוק העבודה. עשה סקר בשוק העבודה המקומי שלך ובחן את השכר המוצע בתחום שלך. אתה רוצה לשלם יותר מהממוצע על מנת למשוך ולשמור את המעומדים הטובים ביותר. האמת על פניו זה נשמע די ברור...באמת ?
מסתבר שהתשובה היא לא.
הרבה מאוד מעסיקים מחפשים דווקא עובדים בזול וזה שיטה גרועה יכול להיות שתמצא יהלום אחד כזה שזקוק למשרה הזו אבל בדרך כלל תקבל בדיוק את מה ששילמת עליו - בינוניות.
העובדים הללו יהיו ממורמים, ירגישו בלתי מעורכים ויעזבו אותך ברגע שתגיע הצעת העבודה הראשונה. בלא מעט מקרים החיסכון קצר המועד הופך ליקר בראיה רחבה קרי אתה אמנם שוכר עובד אחד בזול אבל עקב היכולות שלו מוצא את עצמך מחליף פעמים שלוש עובד באותו תפקיד באותה שנה מה שלא מייצר המשיכות ועולה לך יותר מלהעסיק עובד אחד איכותי. כמה שאמרתי שאתה מקבל כמו בחיים בדיוק על מה שאתה משלם ?
ו. השתמש בהטבות שלך כיתרונות לגיוס עובדים
שמור את ההטבות שלך ברמה אחת מעל הסטנדרטים של התחום שלך והוסף הטבות אחרות אותם אתה יכול להרשות לעצמך. אתה גם צריך להסביר לעובדים את העלות והערך של ההטבות הללו על מנת שהם יעריכו כמה אתה דואג להם.
דברים שעובדים מעריכים הוא גמישות והאפשרות לשלב בצורה הנכונה בין העבודה והחים האישים. אתה לא יכול להיות מעסיק טוב ללא הענקת שק הטבות מצוין שכולל תנאים, פנסיה טובה ,קרן השתלמות, ביטוח מנהלים, רכב ליסינג וכדומה. בשנים האחרונות עובדים מחפשים הטבות מבוססות שיכולות להתאים לצרכים האישים של בת/בן הזוג שלהם ולכן את צריך להיות קשוב לכך כבעל עסק.
ז. השתמש באתר האינטרנט שלך כמקור לגיוס עובדים
האתר שלך מגלם את החזון שלך, את המשימות שלך, את הערכים שלך, את המטרות שלך ואת המוצר שלך. הוא גם יכול לשמש ככלי מצוין לגיוס עובדים. אתה חייב ליצור באתר שלך אזור דרושים שמתאר את המשרות הפנויות שלך ומדוע מעומד פוטנציאלי ירצה לפנות לחברה שלך. אתר אינטרנט בו תוכל לגייס עובדים הוא ההזדמנות שלך לפרוח ודרך מאוד יעילה למשוך מעומדים פוטנציאלים בשוק של היום.