חפש מאמרים:
שלום אורח
24.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנייה למומחה בתחום הייעוץ הארגוני: תיאום ציפיות

מאת: אירה פינסקרניהול20/05/20131482 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בחירה של מומחה בתחום של ייעוץ ארגוני יכולה להיות קלה למדי, אם אתם כבר מכירים את היועץ מעבודות קודמות או שיכולים להסתמך על המלצות של חברים או עמיתים. יחד עם זאת, כאשר אתם עובדים עם יועץ בפעם הראשונה, ובמיוחד אם אין לכם נסיון עשיר בפניות למומחים בתחום, חשוב מאוד להקפיד על תיאום ציפיות לפני תחילת העבודה המשותפת.

חברות או פרילנסרים העוסקים בייעוץ ארגוני עובדים על פי שיטות שונות. פערים בין שיטות העבודה נובעים מהעדר סטנרטיזציה בתחום. למעשה, השכלתם של היועצים השונים יכולה להיות בתחומים מגוונים מאוד, החל ממשפטים, דרך תעשיה וניהול, וכלה בפסיכולוגיה. אדם המבקש לעשות בייעוץ ארגוני אינו זקוק לדיפלומה או רשיון לעיסוק בתחום, ומכאן הפערים המהותיים הבסיסיים. בנוסף לכך, לכל חברת ייעוץ ארגוני, שלא לדבר על עוסקים יחידים, דרכי עבודה מקובלות שפותחו לעתים במהלך שנים. לכן פגישת תיאום ציפיות כה חשובה.

במידה ואתם עובדים עם מומחים לייעוץ ארגוני שאינם מוכרים לכם, או על פרויקט מסוג חדש, מומלץ מאוד לקיים פגישה כזאת עוד בשלב הגדרת נוסח הצעת המחיר. במילים אחרות, אם אתם יכולים להיפגש עם מספר יועצים בתחום, לשתף אותם במהות הפרויקט אותו אתם מבקשים להוביל, ולשמוע מה יש להם להגיד בנושא, תוכלו לבנות את הפורמט למתן הצעת מחיר בצורה מיטבית. חשוב מאוד להגדיר את התוצרים המבוקשים ואת המדדים להצלחת הייעוץ.

הגדירו יחד עם היועצים את שלבי העבודה ואת מועדי התשלום, דברו על לוחות זמנים, קבעו מראש את מידת זמינותו של היועץ לפגישות דחופות, וכדומה. בצורה כזאת תוכלו להמנע ממצבים לא נעימים, כאשר דרישות הפרויקט עולות על ההגדרות של הצעת המחיר.

לאחר שהתקבלו הצעות המחיר, ונבחר היועץ הזוכה, חשוב לקיים פגישה נוספת, בה תגדירו את מועד תחילת העבודה, תקבעו אנשי קשר בהם היועץ יוכל להיעזר בנושאים שונים, ואת האירועים הצפויים בטווח הקרוב (דיונים עם ההנהלה וכדומה).

לסיכום, בתחילת העסקה של מומחה בתחום ייעוץ ארגוני חשוב ביותר לתאם איתו ציפיות. יש להגדיר באופן ברור את מדדי ההצלחה של עבודת היועץ (שיפור במכירות, ירידה בבזבוזי משאבים, וכדומה), רצוי באופן כמותי. הגדרת ברורה של מועדי תשלום בסיום שלבי העבודה השונים תציג ליועץ רמת אמינות גבוהה ורצינות של המעסיק, ותמנע אי הבנות במהלך העבודה.

 



תגיות המאמר: ייעוץ ארגוני


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131700 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131259 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131241 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131174 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131258 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131319 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131282 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201626 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201802 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201757 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201536 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201220 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica