הקשר עם הלקוחות נעשה היום אתגרי ומורכב יותר מתמיד. בעידן שופע מסרים ותחרות על לב הלקוח, אנחנו רואים שיש צורך להגביר את הקצב ולהציע יותר הטבות ויותר ערך מוסף ללקוחות. חשוב מאוד ביצירת תקשורת אפקטיבית עם הלקוח להכיר את הלקוחות, לאיזה סגמנטים הם שייכים, מה הם תחומי העניין שלהם, מה מעניין אותם לצרוך ולקבל במסגרת החברות שלהם במועדון. בנוסף לתגמולים ולפינוקים שכל מועדון מציע ללקוחות באופן כללי ונקודתי לפי העדפות אינדיווידואליות של כל לקוח, מומלץ לייצר עבור הלקוחות עולם תוכן שיחבר אותם לזהות של המותג, לשפה שלו, לתחושות שהוא מעניק להם, וכאן נכנסים לתמונה מגזיני לקוחות. אלה רלוונטיים מאוד לאתרי אירוח, למוצרי צריכה, בין המוכרים זה מגזין הקופונים של סופר פארם, מגזין האופנה של רשתות אופנה שמייצרות קטלוג עם מסרים שיווקיים ואפשר לעבור למגזין מועדון שמיים שמציע עושר טקסטואלי וחווייתי לאורחי מלונות פתאל.
לפניכם מספר שיקולים ביצירת מגזיני לקוחות מעניינים ללקוחות.
ראשית, נסו לאפיין את עולם התוכן שלהם על רכיביו ולבדוק מה יעניין אותם. אם למשל, המוצר עוסק באוכל, מומלץ לבחון את כל הנושא של מתכונים, טיפים לאפייה ובישול ועבודה במטבח, מסעות קולינאריים בעולם ואם הנושא הוא אופנה, אפשר ליזום מגזין שיעסוק בתכני אופנה, טרנדים, מדריכי לבוש וסטיילינג, התאמת בגדים לפי מבנה גוף ועוד. אלה הם תכנים שגם רלוונטיים לאופי המותג וגם רוב הסיכויים שיעניינו את הלקוחות שצורכים את אותו מותג, כך מותגי נופש יגדישו תכנים בנושא מסעות וטיולים לאורחי המלונות שלהם.
כמו כן, המעטפת חשובה, אתם צריכים להחליט אם להגיש ללקוחותיהם את המגזין בתור ניוזלטר אטרקטיבי שיישלח אליהם בדיוור ישיר, או שהמגזין ישתלב באתר כחלק מוסף לגולשי האתר או יהיה מגזין מודפס שיישלח אליהם בדואר או יחכה להם בנקודות המכירה או במלונות. כמובן שמדובר בשיקולים כלכליים לצד שיקולי קידום, אך יש לקוחות שיעדיפו לקבל מגזין מודפס בעוד אחרים יהיה לכם קל ונוח יותר לקבל את התכנים און ליין במסגרת אתר החברה.
לסיום, צרו מגזין ודוורו או הפיצו אותו בתאריכים קבועים כדי שהלקוחות יחכו ויצפו לקבלו.