בעלי עסקים אשר מנהלים אתר אינטרנט, מתמודדים עם בעייה טיפוסית: לקוחות פוטנציאלים מבקרים באתר, וממשיכים בדרכם ברחבי הרשת ללא יצירת קשר והמרת הביקור ברכישה ממשית.
הגולשים מתאפיינים במספר אופנים: חלקם רק עברו בריפרוף קל באתר, חלקם נשארו בו זמן ממושך ולמדו על המוצרים שבו, וחלקם אף סימן מוצרים שונים הכניסם ל"עגלת הקניות" הוירטואלית שלהם, אך לא ביצעו הזמנה בפועל. יש גם לקוחות אשר כבר ביצעו רכישה באתר, וגם אותם אנו רוצים לשמור קרוב אלינו.
גוגל, כידוע, מסמן את הגולשים שלו עם רישומי "קוקי" במערכת של הגולש. הדבר הזה מאפשר לנו בעצם לחלק את הלקוחות שלנו על פי הסוגים אשר הזכרנו הרגע, ולהציע לכל אחד מהם קמפיין שיווקי מתאים.
מה הן התועלות מקמפיין רימרקטינג?
בכללי כדאי לדעת שמתוך כל המבקרים באתרך, רק 2% יבצעו רכישה בביקורם הראשון.
קמפיין רימרקטינג, שיטת שיווק באינטרנט שתופסת תאוצה והיום כולם כבר מכירים אותה, הוא קמפיין ממוקד במיוחד עבור לגולשים שכבר בקרו באתרך. למעשה בכל אתר אחר שהם יבקרו בו לאחר הביקור אצלך, יוצגו להם מודעות תמונה או טקסט שלך.
כיצד קמפיין רימרקטינג בא לידי ביטוי?
- שימוש בלידים – לקוח אשר השאיר ליד באתר, יוכל לקבל פרסום ממוקד בנושאים אשר עניינו אותו באתרך
- סל קניות – גולשים אשר ביקרו באתרך, מלאו את סל הקניות באתר אך עזבו את האתר ללא ביצוע כל רכישה, יזכו לקמפיין אשר יוכל למשוך אותם חזרה אל המוצר (למשל: קופון הנחה, משלוח חינם וכד').
- מוצרי משלימים – לקוחות אשר כבר בקרו באתרך ובצעו רכישה (אולי הם אפילו חלק מ-2 האחוזים הנכספים) ילמדו על מוצרים משלמים לאלו אשר הם רכשו מכם, או מוצרים נלווים מתאימים.
- יצירת שיתופי פעולה רווחיים – שותפיות עסקיות בתחומים רבים עשויות להנות המון מקמפיין רימרקטינג איכותי. למשל: אם ברשותך מכון כושר ומכרת מנוי דרך האתר, תוכל (דרך שיתוף פעולה) להוציא לפועל קמפיין רימרקטינג לשיווק ביגוד ספורטיבי ואביזרים משלימים לחדר הכושר. כך גם להיפך כמובן.
לא ג'וב לחובבנים
חשוב מאוד לדעת שתחום הרימרקטינג הינו נישה מקצועית מורכבת, אשר יש לתת לגדולים באמת לבצע. על החברה המבצעת לדעת את הרמה הטכנית של התהליך, לבצע חקר שוק מקצועי, לאפיין את לקוחותיך ולבסס קמפיינים שונים על פי אופיים, וליצור קמפיין שיווקי רהוט ואטרקטיבי.