נדמה כי בסוזוקי לא קופאים על השמרים וממשיכים לחפש כיצד להתחדש ולגוון. חברת סוזוקי לא נשארת מאחור ומשדרגת את הסוזוקי המשפחתית לג'יפון.
נכתב ע"י אביהו הורוביץ
סוזוקי SX4 הוא אחד הדגמים המוצלחים והאיכותיים של סוזוקי, אך על מנת לשמור על גיוון בשלל הדגמים המשפחתיים המוצעים כיום בשוק, חשפה סוזוקי בתחילת החודש בתערוכה בשוויץ את הדור השני של ה-SX4. שם הדגם נותר בעינו, אך מדובר בדגם שונה גדול וגבוה יותר מבעבר ויתחרה בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים בדרגה זהה לניסאן ג'וק, ניסאן קשקאי ומזדה CX5.
הדור השני מגיע לאחר מכירה של הדור הראשון שנמשכה בהצלחה כבר 7 שנים. הדור הזה היה גדול וגבוה מרכבי הסופר מיני, אך למרות מספר אלמנטים עיצוביים השייכים לעולם רכבי הפנאי הוא לא היה בעל נוכחות מספקת על מנת להיתפס כרכב פנאי נחשק ואהוב. השינויים בממדים אמורים לסייע לשינוי עם אורך כולל של 4.3 מטרים, 1.765 רוחב וגובה של 1.565 מטרים ועיצוב שנוגע יותר ברכבי הפנאי הקלים ודמיון רב לניסאן קשקאי.
בסיס הגלגלים גדל ב10 סנטימטרים למידות של 2.6 מטרים מה שמתיר לסוזוקי תא נוסעים מרווח באופן משמעותי ותא מטען בנפח של 430 ליטרים לעומת 270 בעבר. מבחינה מכנית, הסוזוקי SX4 יגיע בגרסת בנזין וגרסת דיזל. גרסת הבנזין תואמת יותר לשוק הישראלי עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים אשר מבוסס על המנוע של הגירסה הנוכחית של ה-SX4, אך תיבת ארבעת ההילוכים האוטומטית המיושנת תפנה מקומה לגיר אוטומטי שיכלול אפשרות לתפעול ידני.
הגרסה החדשה לסוזוקי תגיע לשווקים האירופיים לקראת עונת הסתיו ותימכר בגרסת הנעה קדמית וגרסת הנעה כפולה לא קבועה, אשר תופעל באמצעות בורר מצבי נהיגה מיוחד. אנו מצפים לרכב לקראת סוף השנה האזרחית. בסוזוקי ינסו לרכב על גל ההצלחה הנוכחי ולהציג מכונית סדאן קומפקטית בעיצוב שונה מהגרסה הנוכחית.
אביהו הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג
לפרטים נוספים - אביהו הורוביץ :
טל: 050-5332449
Horowitz.advisors@gmail.com