רנו קליאו RS הדור הרביעי מגיעה עם מנוע טורבו, תיבת כפולת מצמדים וגרסת קאפ מעולה. האם הדגם החדש של רנו קליאו יצליח בישראל ?
מאת אביהו הורוביץ
רנו קליאו החדשה צפויה לנחות בישראל בתחילת חודש מאי. גרסת הספורט דומה במיוחד לגרסה העממית, אך כוללת את הפריטים המתבקשים עם פגוש מסיבי מקדימה בדומה למכוניות מירוץ מפורמולה 1. בנוסף פנסים עם אורות לד, חישוקי 18 אינץ' עם בלמים גדולים, ודיפיוזר עם שני אגזוזים בפגוש האחורי. גרסת הספורט תגיע עם 5 דלתות בלבד בניגוד לדגמי עבר אשר הגיעו עם 3 דלתות.
הקליאו החדשה מגיעה עם תא מטען שימוש ונוח אשר יכול להכיל צידנית גדולה עם שתיה קרה למשל. החופשה הבאה בארץ יכולה להיעשות בצורה נוחה יותר. מושב הנהג מתכוונן בצורה ידנית וגם ההגה עצמו נע לעומק ולגובה בטווחים נוחים. העיצוב של הקבינה מרשים במיוחד, המושבים נראים טוב ולא רק נוחים.
נתונים מכניים
המנוע מצליח להפיק 200 כוחות סוס בכ-6000 סל"ד ו24.4 קג"מ שמושגים כבר ב1750 סל"ד. בהחלט שיפור מהדור הקודם. המנוע מציג גמישות מרשימה. לחיצה על הדוושה מביאה ממצב עמידה ל100 קמ"ש תוך 7 שניות, 5.8 שניות ממהירות של 80 ל-120 קמ"ש ועד למהירות מרבית של 230 קמ"ש. הנתונים המרשימים הינם גם הודות לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים שמציגה רנו, העברת הילוכים בתוך זמן של 2 עשיריות השנייה במצב הרגיל, 1.7 עשיריות השנייה במצב ספורט ותוך 1.5 עשיריות השנייה במצב רייס. לפי נתונים שמגיעים מרנו צריכת הדלק תהיה ליטר לכל 15.8 ק"מ.
הקליאו מציגה מתלים מתוחכמים המשלבים גז ושמן לצרכיי עבודה ספורטיבית מאומצת, וזאת מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה במהלך היום יום ובנוסף מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית לגלגלים הקדמיים המניעים. המערכת מסוגלת להפעיל לחץ בלימה על הגלגל הפנימי בזמן סיבוב אשר הסתחרר מעודף כוח, להעביר כוח אל הגלגל החיצוני האחוז ולאזן את מהירות הסיבוב של השניים וזאת על מנת לשפר את יכולת היציאה מהפניה עם שפע של כוח בגלגלים הקדמיים. ההגה של הקליאו חד במיוחד. כעת נשאלת השאלה, כיצד תתקבל הקליאו בארץ.
אביהו הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג
לפרטים נוספים - אביהו הורוביץ :
טל: 050-5332449
Horowitz.advisors@gmail.com