אחת התופעות המעניינות בתחום האופנה בכלל ובתחום המשקפיים בפרט היא, כניסתם של מעצבי אופנה אל תחום זה. אומנם מדובר בתחום שהם עצמם לא הגיעו ממנו, שכן רובם החלו את דרכם בתחום של לבוש, בשמים, הנעלה וכדומה, אך כיום אפשר למצוא מעצבי אופנה רבים מככבים גם בחנויות משקפיים שונות.
הכניסה של מעצבי אופנה אל תחום עיצוב משקפיים כמו כניסת סלבריטאים רבים אל תחום עיצוב משקפיים, לכאורה נשמעת לא ברורה, הרי מה הקשר בין מי שמעצב נעליים או חולצה לבין היכולת שלו לעצב משקפיים? הרי שונים השניים מרחק מזרח ממערב. אך כאשר חושבים על זה לעומק, אפשר למצוא סיבות רבות לכך. כולן אגב הגיוניות מאוד.
ראשית, משקפיים נתפסים היום כפריט אופנתי. אם זה משקפי שמש ואם זה משקפי ראייה. מאחר והם חלק מהמראה שלנו, אזי שיש לבצע התאמה ביניהם לבין הבגדים שאנו לובשים ויתרה מזו, הם צריכים לשדר את מי שאנחנו ואת מי שאנחנו רוצים שיחשבו שאנחנו. במילים אחרות, כמו שחולצה מספרת עלינו סיפור, כך גם המשקפיים מספרות עלינו סיפור.
שנית, בעולם פוסט מודרני, בו לכל אדם אין רק מקצוע אחד ובוודאי לא תחום התמחות אחד, אין שום סיבה שמי שמעצב בגדים לא יהיה גם מעצב משקפיים, ומי שמוצריו נמצאים בחנויות בגדים לא ימכור את מוצריו גם ברשת או חנות משקפיים בודדת. אגב, זה גם ההסבר מדוע מעצבי אופנה הם לעיתים מעצבי מוצרים תעשייתיים ואפילו מעצבי פנים. אם בעיצוב הם עוסקים אין סיבה להגביל זאת רק לתחום אחד.
שלוש, הציבור מחפש איכות אך שהיא תלווה בשם גדול. מי שקונה משקפיים רוצה לדעת, שהמעצב שלהם הוא ארמני, ג'וצי, דיאור ואחרים. הוא יודע שהמוצרים שלהם איכותיים, יפים ולא פחות חשוב מזה, ברגע שהוא מניח מוצר שלהם על גופו, הוא בעצם מניח שם גדול. על כן, הוא יעדיף לקנות אותם ולא בהכרח מעצבי משקפיים אמיתיים אך כאלה שהוא לא מכיר את איכותם וששמם לא מוכר.
אם יש מי שיקנה, אז יהיה מי שימכור אומר המשפט הידוע. על כן, אם ציבור הצרכנים רוצה לקנות משקפיים מעוצבות של מעצב אופנה, אז מדוע שמעצב אופנה לא יעצב משקפיים וימכור אותם?
אחת ההוכחות לכל הנקודות האלו היא העובדה שסלבריטאים רבים מרכיבים משקפיי שמש של מעצבי אופנה. חלקם אומנם עושים זאת מסיבות פרסומיות, אך אחרים עושים זאת כי הם מבינים שמשקפיים הם פריט אופנתי (בעצם זה שהם עצמם מרכיבים משקפיים הם הופכים אותם לאופנתיות מתוקף מעמדם התרבותי), הם עצמם לא פעם מעצבים משקפיים ומוכרים אותם תחת שמם (אפשר לראות את זה בעיקר בקרב זמרים ודוגמנים שונים) וכן הם יודעים שהם לובשים שמות גדולים, כך הם גם מתחברים אל אותו שם ואנשים מזהים אותם איתו.
ברגע שאותם סלבריטאים מרכיבים משקפיים אלו, אזי שכלל הציבור רוצה להרכיב אותם, שכן הוא רוצה להידמות להם. מכאן הנקודה כיצד משקפיים הפכו להיות עוד תחום שמעצבי אופנה שונים מנסים לכבוש, הופכת להיות ברורה יותר.
אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.
בתחום חנויות משקפיים תוכלו למצוא עשרות עסקים ברחבי הארץ, כולל דירוגים של גולשים.