איך תדעו שאתם צריכים קופירייטינג?
הנה כמה כללים לעסק קטן שזקוק למלים הנכונות בדרך להצלחה.
* לא מדובר רק בסיסמאות. כן, גם קופרייטר איננו מדבר רק בסיסמאות (או בסלוגן). הוא צריך לחשוב איתכם ובשבילכם ולהבין בדיוק את הייחודיות והיתרון המעשי של העסק שלכם.
קופרייטר טוב הוא כזה אשר מציף את לקוחותיו בשאלות, מחפש אינסוף מידע ומגיע למצב בו הוא מכיר את העסק אותו הוא מפרסם יותר טוב מאשר את העסק שלו עצמו. כשאתה מהווה את הפה הדובר של מישהו אחר, האחריות על כל מילה שלך היא כבדה. קופרייטר שואל, קופרייטר חוקר, קופרייטר מעמיק הוא קופירייטר טוב.
* יצירתיות– החשיבה החופשית, המתקדמת, הרב-כיוונית הבלתי מסוייגת היא התכונה אשר מולידה קופירייטרים טובים. נכון, לפעמים בעסקים אפשר ללכת בנתיב המוכר, זה שהמתחרים כבר הלכו בו, זה שכולם מכירים וכולם עושים – ולהגיע להצלחה. אבל, בעידן בו אנחנו נמצאים כיום, לכל עסק קטן יש הזדמנות לבצע מהלכים גדולים בעמצאות המדיה החדשה. כאן נדרש הברק, האומץ, והיצירתיות הבלתי מתפשרת של קופירייטר טוב שיודע לחבר בין הצורך הצרכני האנושי הקיים בחוץ לרעיון גימיקי מושך, אטרקטיבי, אשר מכיל בתוכו את המסר הנכון החולף אל תוך תודעתו של קהל היעד.
* הבנה כוללת של כלי המדיה – יש המון אפרויות לפרסם כיום. אתר תדמית, קידום אתרים, סרטנים ביוטיוב פעילות ברשתות חברתיות, מודעות בעיתון, שלטי חוצות, פרסום פלאיירים ועוד.
קופרייטר אמיתי יודע לזהות את המקום הנכון למפגש עם קהל היעד.
לעסקים מסוים יחסי ציבור יכולים להביא בקלות לאייטם טלוויזיוני אבל קידום אתרים בלתי אפשרי – ולהיפך. בעלי העסקים הקטנים עומדים כיום מול מגוון של אפשרויות ומדיות ולא תמיד מזהים את הכתובת הנכונה לפנות אליה.
כתיבה כתיבה ככתיבה – כוחה של העט עדיין קיים. נכון, המקלדת הפכה למסך מגע וכיום הרעיונות הדיגיטליים, ההברקות הטכלונולוגיות הן אלו אשר מוציאות את ה"וואו" מפי הקהל הרחב, אבל העברת המסרים, התקשורת עם הצרכן נשארה ותישאר דומה בהרבה מאוד מובנים – לתמיד.
שיווק, פרסום, הוא בסופו של דבר שיחה עם צרכן. משרד פרסום לעסקים קטנים נדרש לקיים את השיחה עם הצרכן ולהביא את המותג לחבק את הצרכן שלו בתקשורת עם מגע אנושי כל האפשר.
הצרכן לא רוצה להרגיש תמיד שהמותג שלו הוא נשגב ובלתי מושג, לפעמים מספיק להיות שם, נגישים רלוונטיים ופותרים צורך או בעיה. וכאן תפדקידו של הקופירייטר הכותב. לזהות, להבין ולפתוח את הדלת לצרכן באמצעות המילים הנכונות.
נכתב בידי מומחה לרעיונות לעסקים