כל עסק קטן יודע שכדי לשרוד בעולם התחרותי של ימינו עליו להצטיין ולבלוט מעל המתחרים, אחד המרכיבים הבסיסיים ביותר של בניית בולטות היא מיתוג העסק. מהו מיתוג? האם כל עסק קטן חייב להיות ממותג?
מהו מיתוג? איך הוא תורם לעסק שלך?
מיתוג הוא תהליך בו יוצרים לעסק/ שירותים/מוצרים זהות ברורה שניתנת לזיהוי בקלות על ידי הצרכן. המיתוג נועד לשקף באמצעים ויזואליים, קוליים ומילוליים ערכים שאנו רוצים לקשר למוצר/שירות למשל: רוח צעירה, בטיחות, רצינות, מקצועיות, קלילות, טעם טוב, אמינות ועוד המון אפשרויות אחרות. תהליך מוצלח של מיתוג נעשה על ידי הבנת העסק לעומקו והקהל הייעודי שלו והתאמת צבעים, לוגו, צורות, סלוגנים וכו' ליצירת מותג מזוהה. מיתוג נכון יעשה על ידי חברת מיתוג מקצועית שיודעת לנתח את העסק ואת השוק ולהתאים את המיתוג הנכון.
האם עסקים קטנים זקוקים למיתוג?
כל עסק ששואף לפתח בסיס לקוחות איתן, שרוצה להגדיל מכירות ולנצח את מתחריו חייב למתג את עצמו. ללא מיתוג, בשוק רווי תחרות קשה מאוד לשמור על נאמנות הלקוח, לגרום ללקוחות לזהות את המוצרים והשירותים, להזדהות איתם ולשמור אמונים למוצר/שירות שלכם. ניתן לטעון כי עסקים קטנים זקוקים אפילו יותר למיתוג מאשר חברות ענק מבוססות. בעוד שחברת ענק יכולה להרשות לעצמה להפסיד חלק מסוים מבסיס הלקוחות למתחרים, עבור עסק קטן מדובר בלא פחות מאסון כלכלי. מיתוג לעסקים קטנים תומך ביצירת שם לעסק ולמוצריו ושירותיו, בשיווק ובפרסום אפקטיבי - אלמנטים שלא ניתן לוותר עליכם כחלק מאסטרטגיה לבניית עסק מצליח.
האם כל עסק קטן זקוק למיתוג?
ישנם עסקים קטנים שיכולים לוותר על תהליך המיתוג ועל תהליכים שיווקיים גדולים בכלל. עסקים אלו כוללים בתי עסק שלא מסתמכים כלל על תהליכים שיווקיים אלא על קהל מקומי ומאוד וספציפי. הדוגמא הטובה ביותר היא מכולות שכונתיות. מכולת שכונתית לא זקוקה לשיווק, היא מתקיימת אך ורק מלקוחות קבועים וכמות קטנה של לקוחות מזדמנים. די למכולת השכונתית במיקום טוב (רחוק ממכולות אחרות, קיוסקים וסופרמרקטים) ומחירים נוחים. כמובן שגם מכולת שכונתית יכולה לערוך מיתוג מוצלח מאוד שיעזור לה למשוף יותר לקוחות מהאזור.