רקע כללי בכל הנוגע לעולם הנפלא של ריהוט
מהות של ריהוט?
לא ניתן להעניק הגדרה חד משמעית למונח ריהוט, שכן בכל מקום בעולם, בהתאם לנסיבות לאופי ולתרבות משתנה התפקיד השימוש וכן המראה של הרהיטים. כך למשל, בהודו רהיטים יכולים להיות בצורת כריות, ואילו בישראל רהיטים יכולים להיות בדמות מסכי פלזמה דקיקים. העובדה שלא ניתן ממש להגדיר מהם הרהיטים מאפשרת לנו מרחב פעולה אדיר ומעוף יצירתי מבורך. בהתאם לכך אנו יכולים לתכנן ולחשוב על רהיטים שאולי לא בהכרח ייחשבו לכאלה במדינת ישראל בעוד שבשאר העולם אלו יהיו בגדר רהיטים לכל דבר.
ריהוט או יצירת אומנות?
מעוף מחשבתי ופריצת הגבולות יכולים להניב פירות והישגים עיצוביים מרשימים במיוחד. רהיט שאולי היה זוכה לתואר "מכוער" ואלי בכלל לא היה זוכה לתואר "רהיט" בישראל, ייתכן מאד שבמדינה אחרת בעולם הוא יזכה ללא מעט תשבחות והתפעלות ולעתים אף ישתווה לרהיטי יוקרה.
ניתן להביא לדוגמא אמנים אשר מייצרים ריהוט מעוצב באמצעות איסוף של רהיטים ישנים, שעבר זמנם, מפרקים אותם ולאחר מכן מפיקים מהחלקים המופרדים יצירות אומנות של ממש, כאשר לעתים כלל לא יהיה מדובר ברהיטים אלא בפריטים מעוצבים. זוהי דוגמא נהדרת ליכולת לפרוץ גבולות להשתחרר ממוסכמות והכול בזכות ההבנה שלרהיטים באופן כללי אין ממש הגדרה.
יצירה של רהיטים מעוצבים באמצעות תיקון חפצים ישנים
דוגמא נוספת יכולה להיעשות דרך תיקון חפצים עתיקי יומין על מנת למכור אותם בעתיד בסכומים כלל לא מועטים של כסף. מדובר בחפצים שרובנו כלל לא היינו שמים אליהם לב, ואם כבר היה יוצא לנו להבחין בהם, לא היינו מאמינים שאיזה שהוא דבר יכול לצאת מהם, בטח שלא רהיט. אך באופן די מפתיע ניתן לייצר רהיטים מעוצבים די מדהימים מאביזרים ופריטים שעד לא מזמן שימושם העיקרי היה להיערם בפח האשפה. אנשים אשר בוחרים לייצר רהיטים בצורה הזו, למעשה מוציאים את הפוטנציאל הטמון בכל דבר שהוא מן הכוח אל הופעל באמצעות תושייה וחזון אומנותי.
כמו בכל תחום אחר בחיינו, אפשר לומר שגם בענף הרהיטים הגבול הוא המחשבה, ובשורה תחתונה אין דבר כזה רהיט מכוער אלא רהיט שפשוט נמצא בזמן הלא נכון או במקום הלא נכון.