תהליך גיוס עובדים הוא אחד מהאספקטים הכי קריטיים והמהותיים בדרך להצלחה עסקית של הארגון. כבעל עסק או כמנכ"ל אתה חייב לגייס עובדים איכותיים שישרתו את המטרות הקריטיות וההכרחיות בארגון לפי הגישה שלך. העובדה היא שתהליך גיוס העובדים הוא משהו יבש ונתפס הרבה פעמים כאלמנט הכי פחות חשוב בארגון. תהליך שנעשה רק שחייבים ולא שנייה לפני.
אימוץ פילוסופיה שונה לגבי גיוס עובדים יכולה לספק את הערך המוסף ההכרחי על מנת לשכור את העובדים המיומנים ביותר, בצורה המהירה ביותר ובשביל עלות שכר הנמוכה ביותר שניתן לתפקיד.
בשלב הראשון אתה חייב להבין מה זה בעצם גיוס עובדים, חשוב על גיוס עובדים כתהליך מתמשך שבו את יוצר קאדר של מעומדים איכותיים. בתהליך הזה ישנם שני מרכיבים עיקרים.
בראש ובראשונה החיפוש והגיוס צריך להיות תהליך מתמשך, אם אתה מגייס עובדים רק שמתפנה או מתחלפת משרה אתה תמיד תהיה במוד של מחליפי מקום. האנלוגיה הכי טובה היא לחשוב על גיוס עובדים כמו תהליך מכירה. אתה תמיד מחפש אחר הזדמנויות הקנייה הכי טובות בשבילך, אותו גישה חייבת להילקח בזמן שאתה מנסה לגייס אנשים ברמה לארגון. במילים אחרות אתה חייב למיין את כוח האדם העצום ששועט לעברך ותהליך הסינון הראשוני הוא בדרך כלל קורות החיים, חשוב שיהיו גם מכתבי המלצה והמלצות טלפוניות ממעסיקים קודמים. כמובן שנדרש ניתוח מעמיק של המועמד והתאמתו לתפקיד על ידי מבחנים פסיכולוגים, גרפולוגים, מבחני מצב – מדגמי עבודה ומרכזי הערכה, הערכת עמיתים, מבחני אישיות על פי תכונות אישיות נדרשות לתפקיד ומבחנים מקצועיים.
שנית בתהליך גיוס העובדים אתה חייב שיהיה לך מבחר של מועמדים איכותיים וכדי לייצר מספר מעומדים איכותיים אתה חייב להבין את צרכי העסק ואיזה תכונות יכולות והתנהגות תתאים לסביבה אותה אתה רוצה לייצר ולכן בשלב הזה הכרחי שיתבצע ראיון אישי עם המעומד. ראיון אישי יכול להיות כלי עזר מצוין כי הוא כלי מיון אפקטיבי כאשר מספר המועמדים למשרה הוא הקטן ביותר או הגדול ביותר וכמו כן נועד ליצור מצב בלתי פורמלי ונינוח ועל ידי כך מאפשר לאתר התנהגויות, עמדות ותכונות אשר לא ניתן לאתרן באמצעות מבחנים אחרים כגון שטף דיבור, עושר שפה, בטחון עצמי, הופעה, הסתגלות למצבים חברתיים, מוטיבציה ומניעים לעבודה. לדעת מה לחפש בעובדים הפוטנציאלים שלך ולתור אותם ללא הרף הם המפתחות לגיוס עובדים מוצלח ולהעסקת עובדים איכותיים.
עכשיו שאתה מבין טוב יותר את הפילוסופיה הנכונה השלב הבא יהיה לפתח אסטרטגיות גיוס. אסטרטגיה מקיפה שלב אחרי שלב מכתיבה במדויק איך לפתח את הקאדר של המעומדים האיכותיים. כמה כסף להוציא, היכן לחפש, איזה בעל תפקיד בארגון יהיה אחראי על הגיוס ומה אמות המידה של גיוס איכותי הם רק מקצת מהנושאים שצריך לכסות באסטרטגיה נכונה. אפשר לומר בוודאות שאין מקור יחיד למציאת מעומדים. רק הדמיון יכול להגביל את מספר המקורות שאנחנו יכולים להשתמש בהם. אתה חייב לשלב מספר מקורות על מנת למשוך את העובדים הנכונים לארגון שלך, כמו שציינתי קודם אין בעצם מקור אחד שעובד כול הזמן.
חלק מתהליך הגיוס הוא להחליט כיצד להקצות את המשאבים בצורה הטובה ביותר. מודעות דרושים, מודעות באינטרנט, ציידי כישרונות וכדומה הם בהחלט שיטות גיוס לגיטימיות אבל הסיטואציה הספציפית שלך בעסק היא מה שתכתיב מה השיטה הטובה ביותר.
למצוא ולמשוך עובדים איכותיים לחברה שלך לא הולך ברגל וזה גם לא בחינם, זה דורש כסף זמן ומשאבים. חייבים להיזהר מלהוציא כסף לריק, הצעד הראשון הוא להתחקות אחרי ההוצאות של תהליך הגיוס. חלק מתהליך גיוס העובדים כולל בקרה על כמות הכסף שהוצאת ואיזה ערך או תוצאה קיבלת בכול פעילות שנקטת.
בסופו של דבר ישנם מספר שיטות לגיוס עובדים זה כולל "ציידי כישרונות", הצעה לעובדים בחברות מתחרות מצליחות, יועצים ניהולים, ירידי תעסוקה, חברות כוח אדם, חברות השמה ושירותי גיוס עובדים באינטרנט וכמו כן ישנם מספר תוכנות גיוס עובדים שיכולות לתת מענה יעיל ולספק את הסחורה. מבין מכלול שיטות הגיוס ישנם 4 שהוכחו כאפקטיביות ביותר והם חבר מביא חבר, חברות להשמה, פרסום ותקשורת ומוסדות להשכלה.
לסיכום אתה חייב להבין שאתה לא יכול להשאיר את תהליך גיוס העובדים בידיים לא מקצועיות או לסמוך על המזל שיביא לך את האנשים האיכותיים