מתמודד לראשות העיר או למועצה המקומית, הנה כמה טיפים פשוטים על עבודה עם פייסבוק, כאלו שיכולים לחסוך לכם הרבה מאוד כסף על שלטים, פליירים ושאר הירקות. כל מה שצריך זה ליישם היטב את מה שתקראו:
א. גםאם יש לך כבר פרופיל פייסבוק ואני רוצה להאמין שיש לך, עדיף שתפתח לך דף עיסקי , לא פרופיל ולא קבוצה שני אלה מוגבלים ב – 5,000 חברים. בתור מתמודד, אתה תצטרך הרבה יותר, אם אתה יודע איך.
בנוסף, דף עסקי מכיל שורה ארוכה של סטטיסטיקות מעניינות שמאוד יוכלו לעזור לך להבין איפה אתה עומד ואת מי אתה מעניין. הרי כמו שיועץ התקשורת שלך יסביר לך, ברגע שיודעים את מי אתה מעניין, ניתן לנסח את המצע שלך בדרך הכי אטרקטיבית.
ב. שם הדף, חשוב מאוד לבחור היטב את שם הדף, היות וברגע אתה עובר את 300 האוהדים, לא ניתן יותר להחליף את שם הדף. לכן חשו להתחשב בבריתות עתידיות שעלולות להיווצר ואולי חיבורים לאחרים או להיפך. לכן עדיף להשתמש בשם המועמד ותיאור נוסח: מתמודד לראשות העיר......
תמונת הנושא ותמונת הפרופיל חשובים ביותר . עדיף מאוד שהתמונות יהיו אותנטיות ולא כאלו מלפני חמש שנים, כשעוד נראית יותר טוב, לדעתך. הרבה מאוד מועמדים סובלים מהבעיה הזו, כאשר אין קשר בכלל בין התמונות העדכניות לבין התמונות בפרופיל.
ג. אל תציף את הדף, במילים מאוד פשוטות אל תשגע את האנשים. אין הרבה מה להסביר כאן, פשוט אל תשגע אותם כל היום. אתה לא מרכז החיים שלהם.
ד. תפרסם בפייסבוק- פתחת דף, זה לא אומר שהולכים להגיע אליו אנשים, הם פשוט לא יודעים על קיומו. השתמש בפלטפורמת הפרסום המעולה של הפייסבוק כדי להגיע לכמה שיותר אנשים. הפרסום מאוד אפקטיבי ומאוד זול. פשוט משתלם.
ה. תמנה מנהל שיהיה אחראי על הדף, אבל בבקשה אל תאפשר לו לעשות את הדברים על דעת עצמו, תעבור על הכול ורק אחראי זה שיפרסם את הדברים. אני לא מדבר על אישור כל מילה שמתפרסמת בדף, אבל בהחלט לעבור על הדברים החשובים.
ו. לא רק פוליטיקה- הפעל את החברים בדף , שתף אותם , שאל את דעתם , שגר להם חידות , תמונותודברים שלא קשורים רק לפעילות שלך, סקרים על דברים כללים, עניין בכלל, זה רק יתרום.
ז. פרסם את הדף במסגרות הפרסום של פייסבוק ובכל הפרסומים הפומביים שלך. הפעילות הכי חכמה שעושות חברות אמריקאיות זה לעלות את עמודי הפייסבוק שלכם על שילוט חוצות ובפרסומות טלוויזיה. הפרסום החיצוני- נותן לדף שלכם ערך מוסף אדיר.
ח.כעיקרון, במידה וניתן עדיף לפרסם פוסטים בין השעות 21.00 ל – 22.00
ט. גם עיתונאים קוראים פייסבוק-זכור כי הפוסטים נקראים גם על ידי עיתונאים, אם אלה יחליטו להתייחס אליהם או לצטט אותם בתקשורת הכתובה תקבל אפקט גדול בהרבה, לכן השתדל תמיד להתנסח בשפה רהוטה ויפה. לא צריך להיות אבשלום קור, אך כן לדבר בשפה נאותה.
י. בשום פנים ואופן, אל תמחק דברים שכתבו אנשים, פרט לקללות, אסור לך בתמצית האיסור למחוק דברים שכתבו אנשים. אפילו אם ממש בא לך, זה רעיון רע. הימנע מכך.
יא.אל תפרסם פוסטים שליליים נגד כל דבר ביישוב שלך, הציבור רוצה לשמוע דברים חיוביים ואיך אפשר להפוך את היישוב לטוב יותר, ופחות קשוב לביקורות אינסופיות .
יב. אל תעלו חומרים כבדים, נאומים, הרצאות ושאר הירקות, זה פשוט לא המקום, תנסו לשמור על מסרים קצרים שמתאימים לאופי המדיום האינטרנטי. בנוסף, לשים לב לשגיאות כתיב. בדף נורא פעיל זה לא יעשה נזק משמעותי, אך עדיין, ניתן ורצוי להימנע.
מרטין בוקסדורף, הכותב, מתמחה בניהול קמפיינים פוליטיים בפייסבוק. בעל משרד יחסי ציבור אלפא.
מתמודד יקר בבחירות המקומיות- זה מדריך פייסבוק בדיוק בשבילך
מתמודד לראשות העיר או למועצה המקומית, הנה כמה טיפים פשוטים על עבודה עם פייסבוק, כאלו שיכולים לחסוך לכם הרבה מאוד כסף על שלטים, פליירים ושאר הירקות. כל מה שצריך זה ליישם היטב את מה שתקראו:
א. גם אם יש לך כבר פרופיל פייסבוק ואני רוצה להאמין שיש לך, עדיף שתפתח לך דף עיסקי , לא פרופיל ולא קבוצה שני אלה מוגבלים ב - 5,000 חברים. בתור מתמודד, אתה תצטרך הרבה יותר, אם אתה יודע איך.
בנוסף, דף עסקי מכיל שורה ארוכה של סטטיסטיקות מעניינות שמאוד יוכלו לעזור לך להבין איפה אתה עומד ואת מי אתה מעניין. הרי כמו שיועץ התקשורת שלך יסביר לך, ברגע שיודעים את מי אתה מעניין, ניתן לנסח את המצע שלך בדרך הכי אטרקטיבית.
ב. שם הדף, חשוב מאוד לבחור היטב את שם הדף, היות וברגע אתה עובר את 300 האוהדים, לא ניתן יותר להחליף את שם הדף. לכן חשו להתחשב בבריתות עתידיות שעלולות להיווצר ואולי חיבורים לאחרים או להיפך. לכן עדיף להשתמש בשם המועמד ותיאור נוסח: מתמודד לראשות העיר......
תמונת הנושא ותמונת הפרופיל חשובים ביותר . עדיף מאוד שהתמונות יהיו אותנטיות ולא כאלו מלפני חמש שנים, כשעוד נראית יותר טוב, לדעתך. הרבה מאוד מועמדים סובלים מהבעיה הזו, כאשר אין קשר בכלל בין התמונות העדכניות לבין התמונות בפרופיל.
ג. אל תציף את הדף, במילים מאוד פשוטות אל תשגע את האנשים. אין הרבה מה להסביר כאן, פשוט אל תשגע אותם כל היום. אתה לא מרכז החיים שלהם.
ד. תפרסם בפייסבוק- פתחת דף, זה לא אומר שהולכים להגיע אליו אנשים, הם פשוט לא יודעים על קיומו. השתמש בפלטפורמת הפרסום המעולה של הפייסבוק כדי להגיע לכמה שיותר אנשים. הפרסום מאוד אפקטיבי ומאוד זול. פשוט משתלם.
ה. תמנה מנהל שיהיה אחראי על הדף, אבל בבקשה אל תאפשר לו לעשות את הדברים על דעת עצמו, תעבור על הכול ורק אחראי זה שיפרסם את הדברים. אני לא מדבר על אישור כל מילה שמתפרסמת בדף, אבל בהחלט לעבור על הדברים החשובים.
ו. לא רק פוליטיקה- הפעל את החברים בדף , שתף אותם , שאל את דעתם , שגר להם חידות , תמונות ודברים שלא קשורים רק לפעילות שלך, סקרים על דברים כללים, עניין בכלל, זה רק יתרום.
ז. פרסם את הדף במסגרות הפרסום של פייסבוק ובכל הפרסומים הפומביים שלך. הפעילות הכי חכמה שעושות חברות אמריקאיות זה לעלות את עמודי הפייסבוק שלכם על שילוט חוצות ובפרסומות טלוויזיה. הפרסום החיצוני- נותן לדף שלכם ערך מוסף אדיר.
ח. כעיקרון, במידה וניתן עדיף לפרסם פוסטים בין השעות 21.00 ל - 22.00
ט. גם עיתונאים קוראים פייסבוק- זכור כי הפוסטים נקראים גם על ידי עיתונאים, אם אלה יחליטו להתייחס אליהם או לצטט אותם בתקשורת הכתובה תקבל אפקט גדול בהרבה, לכן השתדל תמיד להתנסח בשפה רהוטה ויפה. לא צריך להיות אבשלום קור, אך כן לדבר בשפה נאותה.
י. בשום פנים ואופן, אל תמחק דברים שכתבו אנשים, פרט לקללות, אסור לך בתמצית האיסור למחוק דברים שכתבו אנשים. אפילו אם ממש בא לך, זה רעיון רע. הימנע מכך.
יא. אל תפרסם פוסטים שליליים נגד כל דבר ביישוב שלך, הציבור רוצה לשמוע דברים חיוביים ואיך אפשר להפוך את היישוב לטוב יותר, ופחות קשוב לביקורות אינסופיות .
יב. אל תעלו חומרים כבדים, נאומים, הרצאות ושאר הירקות, זה פשוט לא המקום, תנסו לשמור על מסרים קצרים שמתאימים לאופי המדיום האינטרנטי. בנוסף, לשים לב לשגיאות כתיב. בדף נורא פעיל זה לא יעשה נזק משמעותי, אך עדיין, ניתן ורצוי להימנע.
מרטין בוקסדורף, הכותב, מתמחה בניהול קמפיינים פוליטיים בפייסבוק. בעל משרד יחסי ציבור אלפא.