תקשורת פנים ארגונית היא תחום בתורת יחסי ציבור, אשר נועדה ללכד את כל עובדי הארגון ולהביא להזדהותם עם החברה. תקשורת פנים ארגונית טובה תורמת ליצירת אקלים ארגוני נוח, ליצירת דימוי חיובי של הארגון בעיני עובדיו, לשיתוף פעולה של העובדים עם ההנהלה, ולתפקוד מלוכד יותר ויעיל יותר של כלל הארגון.
במציאות של היום, המאופיינת בדינאמיות גבוהה, בשינויים תכופים ודרסטיים, ובעומס של מידע, ערכו של מידע ודאי ממקור אמין הוא גבוה במיוחד. יחד עם זאת, מנהלים רבים מבצעים שינויים אסטרטגיים ומבניים בארגונים אותם הם מובילים מבלי ליידע או לשתף את העובדים הזוטרים. כתוצאה מכך העובדים מוצאים את עצמם בעולם של אי ודאות וחוסר בטחון לגבי השתייכותם לחברה ומקומם בה. תקשורת פנים ארגונית נועדה להפיג את הערפל ולהביא למצב בו כל העובדים מבינים את חזון החברה, את מהלכיה בטווח הקצר והרחוק, ומרגישים שותפים מלאים לתהליכים אותם יוזמת ההנהלה.
מנהלים רבים בישראל מבינים את חשיבותם של יחסי ציבור טובים, כאשר מדובר על גורמים חיצוניים: לקוחות, ספקים, עיתונאים, פקידים ברשויות הקשורות לתחום פעילות העסק, הקהילה, וכך הלאה. יחד עם זאת, לא תמיד הם משקיעים גם ביחסי ציבור פנימיים, המכוונים אל עובדי החברה. לעומת זאת, במדינות מערביות רבות מנהלים נוהגים ברגישות ובהבנה גם כלפי העובדים וגם כלפי המועמדים, אפילו אם אינם מתכוונים להעסיק אותם. התנהגות מסוג זה הפכה למדיניות מקובלת, ונראה שכדאי לאמץ אותה.
תקשורת פנים ארגונית טובה מתאפיינת בשקיפות וברציפות. כל העובדים צריכים להרגיש חלק אינטגרלי מהחברה, גם אם אינם משתתפים בפועל בכל מהלך. חשוב מאוד לפתח מערך של משובים ולשאול לדעתם של העובדים בנושאים מסוימים; להודיע להם מראש על שינויים קריטיים כגון שינויים במבנה הארגוני, מכירת החברה או מיזוגה עם חברה אחרת, התרחבות לתחום פעילות נוסף, וכדומה. חשוב שמנהלים בכירים יכירו את העובדים באופן אישי (עד כמה שניתן), ושהעובדים הזוטרים יידעו למי לפנות בכל סוגייה ועניין, מעבר למנהלם הישיר.
לסיכום, תקשורת פנים ארגונית משמעותה שיתוף פעולה בין ההנהלה לעובדיה, שיתוף פעולה אשר יכול להתבסס רק על אמון. מנהלים המשקיעים ביחסי ציבור פנים ארגוניים נהנים לאחר מכן מתפקוד יעיל יותר, אמין יותר ומלוכד יותר של עובדיהם.