בעת הקמת אתרים, יש לשקול מראש את כל הגורמים שיכולים להשפיע על הצלחתינו באינטרנט - בעצם, הדברים שקובעים את מידת החשיפה שנקבל. על מנת שהאתר יגשים את היעדים שלשמם נבנה, עלינו להשיג גולשים שייכנסו לאתר ויבצעו את הפעולות הרצויות. אחד מהגורמים המשפיעים על כמות הגולשים שימשיכו את ביקורם באתר הוא מראהו. אתר שנראה טוב, ייצור רושם ראשוני חיובי - ובמידה והוא יהיה נוח לגלישה, המבקרים ככל הנראה יישארו. לעומת זאת, גולשים לא יתעסקו עם אתר שלא ניתן לצפות בו כראוי וקשה לגלוש בו, וכך רוב הסיכויים שיעברו אל המתחרים. כדי שנמנע מצב כזה, יש להתחשב באופן הצפייה באתר. בשנים האחרונות הרגלי הגלישה השתנו, כך שהרוב כבר לא גולשים רק באמצעות מחשב נייח, אלא דרך הסמארטפונים, הטאבלטים, הלפטופים וכו' - מה שיוצר מגוון עצום של סוגי וגדלי מסכים. ברזולוציה שונה האתר שלנו עלול לא להראות היטב - וכאמור, להבריח גולשים. הפיתרון לבעייה זו הוא בניית אתרים רספונסיביים.
אמנם בניית אתרים רספונסיביים אינה דבר חדש, אך רק בשנים האחרונות הבינו שללא בניית אתרים רספונסיביים - לאתר לא תהיה הצלחה רבה. בניית אתרים רספונסיביים בעצם גורמת לכך שאותם אתרים ייצפו היטב מכל מכשיר ובכל רזולוציה באופן אוטומטי - האתר פשוט יתאים את עצמו לגודל המסך. באופן זה בניית אתרים רספונסיביים חוסכת מאיתנו את הצורך בבניית אתרים שונים לכל פלטפורמת גלישה בנפרד - ולאחר מכן חוסכת מאיתנו עדכון של כל אחד מאתרים אלו. הדבר חוסך זמן וכסף - צריך לבנות רק אתר אחד ולעדכן רק אתר אחד, וכך גם ניתן להשקיע באותו אתר הרבה יותר. בניית אתרים רספונסיביים מאפשרת לאתרים להיראות תמיד במיטבם, בעלי חזות מקצועית ומרשימה, שמעניקים חווית גלישה נוחה למבקריהם.