בעבר, המסחר התבצע אך ורק פנים אל פנים. אנשים היו מגיעים אל השוק המרכזי ושם מנהלים משא ומתן על גובה התשלום עבור המוצר אותו הם רצו לרכוש. היום הדברים כבר לא עובדים ככה. לרוב המוצרים יש מחיר נקוב, ולעיתים ניתן להתמקח על המחיר. היום לא נפגשים דווקא עם מי שייצר את המוצר בעצמו אלא עם אנשי מכירות ואנשי שיווק. ובימינו אנו, בכלל לא תמיד קונים ורוכשים מוצרים פנים אל פנים, אלא באמצעות חנות וירטואלית.
מהי חנות וירטואלית?
חנות וירטואלית אינה חנות פיזית שיש לה ארבע קירות, דלת וחלון ראווה. חנות וירטואלית הינה אתר אינטרנט מתוחכם אשר מציג לכל דורש את המוצרים שלו. הלקוחות נכנסים אל דף האינטרנט, גולשים בו ומסתכלים במוצרים שמעניינים אותם. את המוצרים שהם רוצים לרכוש הם מסמנים ומעבירים לעגלת הקניות, ובסיום התהליך הם משלמים בכרטיס אשראי, מכניסים את הכתובת למשלוח ומקבלים את המוצר באמצעות דואר ישראל או על ידי שליח.
היתרונות של חנות וירטואלית
לחנות וירטואלית יש יתרונות רבים. ראשית, אין צורך לצאת מהבית לשם כך. אין צורך לעבור בין החנויות ולחפש את המוצר שאותו אנו רוצים. כל שעלינו לעשות הוא לפתוח את המחשב ולגלוש ברשת האינטרנט בחיפוש אחר המוצר שבו חשקה נפשנו. יתרון נוסף הוא הזמינות. בניגוד לחנויות הפיזיות אשר יש להן שעות פתיחה וסגירה, חנות וירטואלית תמיד פתוחה, גם באמצע הלילה.
החסרונות של חנות וירטואלית
החיסרון הגדול מכל של חנות וירטואלית הוא שאי אפשר לראות את המוצר, למשש אותו ולהרגיש אותו ולהתרשם ממנו בצורה האמיתית ביותר. בחנות וירטואלית צריך לקרוא את המפרט של המוצרים ולנסות לדמיין כיצד המוצר נראה. חיסרון נוסף הוא עלות של דמי משלוח. קנייה באמצעות חנות וירטואלית מחייבת הוספה של דמי משלוח, אשר לעיתים עלולים להיות גבוהים ומייקרים את הקנייה באופן משמעותי.