חנות וירטואלית היא חנות אשר מצויה על גבי האינטרנט, ולא במבנה פיזי, כפי שאנו רגילים לראות חנויות. חנות וירטואלית יכולה לשמש כחנות יחידה, או כחנות נוספת על חנות רגילה, כאשר המטרה היא הגדלת המכירות ואף הגדלת קהל היעד. חנות וירטואלית מאפשרת למוכר להגיע ללקוחות מרוחקים, ובמקביל, היא מאפשרת ללקוחות להגיע לחנויות מרוחקות, מה שמהווה תועלת גדולה עבור שניהם. חנות וירטואלית גם מקלה על הלקוחות, בכך שהם אינם צריכים לצאת מן הבית בשביל לרכוש מוצרים, ובנוסף, בעקבות העלות הנמוכה של אחזקת חנות וירטואלית, פעמים רבות המחירים בה זולים יותר מאשר בחנויות רגילות.
חנויות וירטואליות יכולות למכור מגוון רב של מוצרים. כיום ניתן למצוא חנות וירטואלית כמעט לכל קטגוריה של מוצרים. חנויות ספרים מוכרות את מרכולתן בחנויות וירטואליות. חנויות למוצרי תינוקות עושות זאת גם הן, וחלקן אף אינן מחזיקות בחנות פיזית, אלא רק בחנות וירטואלית. אפילו מוצרי צריכה ניתן היום לרכוש דרך האינטרנט, ולקבל הביתה משלוחים על כל המוצרים הנדרשים.
דברים חשובים
כאשר בונים חנות וירטואלית, חשוב להקפיד על שני דברים עיקריים. ראשית, יש לוודא שהחנות מאובטחת היטב, על מנת שלקוחות יוכלו להפקיד את פרטי כרטיס האשראי שלהם בחנות ללא חשש מגניבות או שימוש לרעה. זהו כלל יסוד של כל חנות וירטואלית. השני הוא יצירה של חנות נוחה וידידותית למשתמש, שתמשוך אליה לקוחות רבים שיקנו בה ללא חשש וגם יחזרו לקנו תבה בעתיד כך שהכל בחנות וירטואלית צריך להיות בצורה נכונה וטובה כדאי למשוך לקוחות חוזרים .