ספור התפתחותן של חנויות וירטואליות מתחיל, בעצם, בסיפור התפתחותו של האינטרנט. בעבר, צורות התקשורת המוכרות היו פשוטות ומעטות – תקשורת פנים אל פנים, בהמשך – מכתבים, ולאחר מכן גם הטלפון. המצאת האינטרנט וההתפתחות שלו לכדי צבר שנמצא בכל בית פשוט, הפכה את צורות התקשורת למורכבות יותר אך גם קלות יותר. במקביל, הרגלי חיים אחרים השתנו גם הם, בעקבות האינטרנט. חנות וירטואלית היא רק אחת הדוגמאות לכך. בנוסף לחנויות הרגילות והמוכרות שאנו רגילים אליהן, קיימת כיום האפשרות של חנות וירטואלית, כלומר חנות שכל קיומה הוא על גבי רשת האינטרנט. חנות וירטואלית מאפשרת מכירה ורכישה של חפצים מתוך הבית או המשרד, מבלי לשכור מקום פיזי לחנות, מבלי להשתרך בין חנויות. פשוט, קל ונוח.
כיצד בנויה חנות וירטואלית?
חנות וירטואלית טובה בנויה בצורה פשוטה וברורה, על מנת להקל על הלקוח את חווית הקניה בחנות. חנות וירטואלית מחלקת את המוצרים הנמכרים בה לקטגוריות רלוונטיות, על מנת להקל על הלקוח את החיפוש אחר המוצר הדרוש לו. ברוב המקרים, לאחר שהמוצר המבוקש נמצא, ניתן להקיש עליו על מנת להוסיף אותו לסל קניות, וירטואלי גם הוא, כמובן. בסיום איסוף המוצרים כולם, הלקוח עובר לעמוד הרכישה הסופי והמאובטח, בו מסוכמות כל הרכישות שלו, ובו הוא נדרש להזין את פרטי כרטיס האשראי שלו, כמו גם פרטים כמו כתובת למשלוח, טלפון וכדומה.