היום בעלי עסקים רבים בוחרים להקים חנות וירטואלית על מנת להגדיל את מחזור המכירות שלהם ולהרחיב את העסקים שלהם. החשיבה היא נכונה, אבל הביצוע יכול להפיל את כל התוכנית הנהדרת הזאת לקרשים. לא מספי לפתוח אתר אינטרנט, להכניס כמה מוצרים ולהגיד: “זהו, הקמתי חנות וירטואלית". חשוב לעשות זאת כמו שצריך, עם חשיבה מוקדמת ותכנון נכון ולשים את הדגש על הדברים שהופכים את החנות הוירטואלית למצליחה, על מנת למקסם את הרווחים של החנות.
עיצוב מתאים
הדבר שהכי בולט כאשר נכנסים אל חנות וירטואלית הוא העיצוב שלו. מעבר לכל, העיצוב חייב להיות מוקפד ונקי. חשוב לשמור שכל מוצר יישאר בגבולות שלו ולא יחרוג אל תוך מוצר אחר. בנוסף, חשוב לבחור בעיצוב אשר יניע את הלקוחות לרכוש בחנות. לשם כך יש לחשוב על ונספט מיוחד של החנות ולעצב את המראה הוויזואלי של חנות וירטואלית בהתאם.
אתר ידידותי ונעים
חשוב מאוד לבחור בממשק נוח ופשוט. אם תבחרו ממשק מסובך עם פונקציות מרובות, יכול להיות שזה ייראה מתוחכם אבל לא ישמש אתכם כראוי, כיוון שאנשים רבים פשוט לא ידעו איך להשתמש באתר ויברחו ממנו עוד בטרם שהספיקו להתרשם ממש שיש לחנות להציע. חשוב לזכור כי יש לא חנות וירטואלית אחת ולא שתיים, אלא עשרות אלפי חנויות וירטואלית ברשת האינטרנט, ועל כן יש לעשות את הממשק נוח ומעוצב כיאות על מנת שאנשים יבחרו להישאר בו ולרכוש מוצרים דרכו.
אפשרויות תשלום מגוונות
בנוסף לעיצוב ולממשק, חשוב לבחור כמה אפשרויות תשלום על מנת שאנשים יוכלו לבחור את האפשרות הנוחה ביותר. כיום מקובל מאוד לשלם בכרטיסי אשראי, אך יש לשים לב שניתן לבחור בין כמה סוגי של חברות האשראי ולא חברה אחת ויחידה. כמו כן, היום אנשים רבים מעדיפים לשלם באמצעות PAY-PAL, ומוטב להכניס את האופציה הזאת גם כן כדי להגדיל את מעגל הלקוחות.