מה זה הגדלת נתח שוק
אם יש לכם עסק משלכם אך טבעי שגם אתם תרצו למכור ולהרוויח כמה שיותר, הרי בשביל זה פתחתם את העסק שלכם. אפשר לעשות זאת כמובן בדרכים שונות ומגוונות, כשאחת מהן היא הגדלת נתח שוק. אם לא שמעתם את המונח הזה מעולם, זה הזמן המתאים להבין במה מדובר ואולי אפילו לנסות בעצמכם.
עולם העסקים הוא מקום תחרותי מאין כמותו, שחקנים חדשים מנסים את מזלם כל העת והזירה רוחשת בכל רגע נתון. הגדלת נתח שוק היא חלק מתחרות קשה, וכמו בכל תחרות, המנצחים מתוגמלים כראוי בעוד המפסידים עלולים לצאת מהזירה. כי יש גבול למקום שיש בשוק, ולא משנה מה התחום ועל איזה מוצר מדובר, מתנהלת מלחמה על המקום הזה. כולם מנסים לתפוס כמה שיותר, או במילים אחרות, מנסים להגדיל את חלקם היחסי אל מול המתחרים.
הגדלת נתח שוק זה בעצם ניסיון להביא יותר לקוחות שיבחרו בכם על פני המתחרים שלכם. במחשבה ראשונה זה אולי נשמע פשוט אך למען האמת מדובר בתהליך מורכב שיש לחשוב עליו כראוי מראש. לדוגמא, צעד פשוט לכאורה כמו הורדת מחירים יכול להועיל ולהביא לכם לקוחות שיעדיפו אתכם על פני המתחרים היקרים. אולם, בעוד הלקוחות של המתחרים יזלגו אליכם עם הפיתיון שהצבתם להם, גם המתחרים עלולים לפצוח במבצעים והורדות מחירים. הרווח שצפיתם מראש ועליו בניתם עלול לא להתממש במקרה הטוב ולהפוך להפסד במקרה הגרוע.
אם אתם חדשים בזירה העסקית רצוי שתפנו לחברה מקצועית שתעזור לכם לבצע הגדלת נתח שוק. לא משנה אם העסק שלכם קטן, בינוני או גדול, ולא משנה מה אתם מוכרים. כל עסק, בכל תחום ובכל גודל, יכול לבצע פעולות שיעזרו לו להגדיל את נתח השוק שלו. חברה מקצועית תדע לאסוף מידע ולנתח עבורכם את השוק הספציפי, היא תאפשר לכם להבין מה המתחרים עושים ואיך אפשר שתעשו זאת יותר טוב מהם. היא תמצא דרכי פעולה מתאימים לביצוע הגדלת נתח שוק, למשל, להתקיף כאמור את המתחרים בהורדת מחירים, לרכוש, להתמזג או לבצע שיתוף פעולה עם המתחרים, לפתח מוצר חדש, לרענן את הפרסום ועוד.