חנות וירטואלית היא חנות לכל דבר, אלא שבמקום להימצא בתוך מבנה פיזי, היא ממוקמת על גבי רשת האינטרנט. חנות וירטואלית מאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרים דרך האינטרנט, על ידי צפייה בתמונות המוצרים ובתיאור שלהם, בחירת המוצרים המבוקשים ותשלום באמצעות כרטיס אשראי. את המוצרים הנרכשים דרך חנות וירטואלית דואגות החברות השונות לשלוח ישירות אל בית הלקוח, או למוקדי איסוף שבקרבת מקום מגוריו.
יתרונות של חנות וירטואלית
חנות וירטואלית מספקת יתרונות רבים הן למוכר והן לקונה. מבחינת הקונה, חנות וירטואלית מאפשרת רכישה של מוצרים רבים מבלי להזדקק ליציאה מהבית או שיטוט בין חנויות שונות. קל מאד להשוות מחירים בין חנויות וירטואליות שונות, והלקוח זוכה לחווית קניה ייחודית, יעילה ונעימה מבלי לצאת מהבית כלל. בנוסף, הלקוח יכול להגיע לחנויות שאולי מרוחקות מקום מגוריו, חנויות שבאופן רגיל ל היה מגיע אליהן כלל, ובאמצעות חנות וירטואלית הופכות להיות נגישות עבורו. למוכר, חנות וירטואלית מגדילה באופן משמעותי את קהל הלקוחות, אשר יכולים להגיע מכל קצוות הארץ ואף מרחבי העולם. חנות וירטואלית גם חוסכת למוכר עלויות רבות של אחזקת חנות רגילה, החל מתשלום לעובדים ומוכרים בחנות, ועד לעלות של תחזוקה וניקיון החנות. בזכות החיסכון הזה, יכול המוכר לעיתים להציע בחנות הוירטואלית מחירים נמוכים יותר, מה שמביא תועלת הן ללקוח, אשר קונה בזול, והן למוכר, אשר מרוויח לקוחות רבים יותר.