חנות וירטואלית
חנות וירטואלית מהווה חידוש מרענן לסגנון הצרכנות שאנו מכירים. התפתחותה של רשת האינטרנט הביאה למצב שבו העולם נעשה באמת לכפר גלובלי קטן, וניתן "להגיע" בתוך רגעים ספורים לכל מקום בעולם. חנות וירטואלית מוכיחה זאת – היא מאפשרת לכל אדם לרכוש מוצרים ושירותים מחנויות או חברות שעשויות להימצא במרחק עצום ממנו – בקצה השני של הארץ או אפילו במדינה אחרת, וכל זאת במספר הקשות פשוטות, ממש בלי לקום מהכיסא. עובדה זו הפכה את החנויות הוירטואליות לנפוצות מאד ופופולאריות מאד.
שיווק של חנות וירטואלית
העובדה שחנות וירטואלית עשויה לגרוף הצלחה גדולה אינה סותרת את העובדה שגם חנות וירטואלית, בדומה לחנות רגילה, זקוקה לשיווק. איך משווקים חנות וירטואלית? ובכן, חנות וירטואלית זוכה ביתרון משמעותי. ניתן לפרסם אותה במדיות הרגילות – עיתונים, טלוויזיה, רדיו וכדומה. חברות אשר מחזיקות גם בחנות רגילה, יכולות לפרסם בתוכה את החנות הוירטואלית. בנוסף לאמצעים אלה, ניתן לפרסם חנויות וירטואלית על גבי רשת האינטרנט. ואן מגיע היתרון הגדול: לקוח שרואה פרסום על החנות ברשת, יכול להגיע אליה באופן מיידי, בלחיצת כפתור אחת על גבי הפרסומת. עובדה זו הופכת את החנות הוירטואלית לבעלת פוטנציאל הצלחה גדול במיוחד. בנוסף, החנות הוירטואלית עצמה יכולה להוות אמצעי לשיווק של מוצרים אחרים, באמצעות פרסום באתר החנות. עסקים רבים מודעים לפוטנציאל הזה ומפרסמים זה את זה על גבי האתרים.