אתרי וורדפרס ידועים בכך שהם אהובים על מנועי החיפוש וכמובן גוגל. בשל כך, בחירה בבניית אתר על בסיס מערכת וורדפרס היא כבר נקודת פתיחה מצוינת מבחינת קידום אתרים והגדלת החשיפה לאתר, אך לא די בכך - עליכם להגדיל את התנועה באתר. ראשית כל, הגדלת התנועה באתר וורדפרס זה תוביל להגשמת ייעודכם - הרחבת קהל הלקוחות הפוטנציאליים וכך הגדלת הרווחים. שנית, ככל שיותר גולשים יבקרו באתרכם, כך קידומו במנועי החיפוש ישתפר עוד יותר - ויתרה מכך - ככל שישתפר דירוגו במנועי החיפוש, כך הוא יזכה לחשיפה גדולה יותר וכך הגלגל ימשיך להסתובב לטובתכם עוד ועוד. בשל כך, יש לפעול להגדלת התנועה באתרי וורדפרס כדי להגיע למקסימום החשיפה שתעזור לכם לממש את המטרות שהיצבתם לעצמכם בתחילת הדרך.
אז איך מגדילים את התנועה באתרי וורדפרס למיניהם?
- SEO: הדרך המוכרת ביותר עבור קידום אתרי וורדפרס ואתרים בכלל היא SEO - אופטימיזיצה של מנועי החיפוש באופן שתעזור לאתר שלכם להגיע לראש התוצאות בחיפוש של מילות המפתח הרלוונטיות. חשוב לציין כי בדרך כלל עדיף לפנות אל מומחה לקידום ב-SEO משום שזהו תחום שדורש ידע וניסיון. קיימים רבים שמציעים עזרה בקידום אתרי וורדפרס באמצעות SEO, שצברו ניסיון והיסטוריית הצלחות בקידום אתרים.
- כתיבת מאמרים ופרסומם באתרי מאמרים - אתרי מאמרים הם דרך מעולה להפיץ תכנים שונים ברחבי הרשת. חשוב לציין כי אין צורך ואף עדיף שהמאמרים לא יהיו פרסומיים, אלא כאלו שיש להם תוכן מעניין באמת, כזה שיביא תועלת לגולשים ויגרום להם לרצות להמשיך לקרוא בנושא, וכך יפנו כמובן לקישורים אל האתר וורדפרס שלכם שנמצאים בתוך המאמר. נסו למשוך עניין כבר בכתיבת הכותרת ובפסקה הראשונה, כך שתתפסו את תשומת לב הגולשים כדי שירצו להיכנס לאתרכם.
- פורומים - כתבו בפורומים ובקהילות שרלוונטיות לתחום האתר וורדפרס שלכם, כתבו בהם דעות מקצועיות, הגיבו לכאלו השואלים שאלה או זקוקים לעזרה בתחום. פעולות אלו יעזרו לכם ליצור רושם ראשוני חיובי אצל הגולשים ויעידו על כך שאתם מומחים בתחומכם, ומכיוון שבחתימה שלכם תופיע קישור לאתר שלכם - הם ירצו להיכנס ולברר עליכם עוד ואף לשכור את שירותכם.
- שימוש ברשימת התפוצה שלכם - אין קל ומהיר מפשוט לבשר באמצעות הדואר האלקטרוני על האתר שלכם, לכל המכרים שלכם - לקרובים יותר וגם לכאלו שהייתם איתם בקשר קצר לפני זמן רב. במייל שבו תבשרו על הקמת האתר וורדפרס החדש שלכם, ציינו כי תשמחו אם גם הם יפיצו לרשימת תפוצה שלהם, כי יכול להיות שקיים בה אדם הזקוק לשירותכם או למוצר שאותו אתם מציעים. כמו כן, פרסמו את האתר בכל הרשתות החברתיות שבהן אתם חברים.