חנות וירטואלית
חנות וירטואלית היא המצאה חדשה יחסית, שהתפתחה יד ביד עם התפתחותו של האינטרנט. חנות וירטואלית מאפשרת בעלי עסקים רבים למכור את מרכולתם בצורה זולה, נוחה ורחבה, מבלי להזדקק לחנות של ממש ולהעסיק עובדים. חנות וירטואלית מאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרים או שירותים דרך המחשב הביתי שלהם, מבלי להזדקק ליציאה החוצה ולהיטלטלות בין חנויות שונות בתנאי מזג אויר שונים. כך, בבית, עם המזגן או החימום, אפשר כיום לרכוש כמעט כל דבר. חנות וירטואלית היא שימושית מאד, וכיום ישנם אנשים רבים שמעדיפים לערוך את הקניות השונות שלהם דווקא דרך האינטרנט, ולא בחנויות הרגילות. ישנן אפילו רשתות שמחזיקות חנות וירטואלית במקביל לחנות רגילה.
מה צריך להיות בחנות וירטואלית?
חנות וירטואלית צריכה מספר דברים על מנת להתקיים בצורה טובה. ראשית, חנות וירטואלית צריכה להיות מאובטחת היטב, כדי שלקוחות ירגישו בטוחים להשאיר באתר את פרטי כרטיס האשראי שלהם, בלי לפחוד מגניבה. ישנן מערכות אבטחה רבות שניתן לצרף לאתר לשם כך. דבר נוסף שחשוב מאד לדאוג לו, הוא שהחנות הוירטואלית תהיה ברורה, נוחה וידידותית למשתמש. דווקא משום שהחנות אינה פיזית, ומתקיימת רק על גבי מסך המחשב, היא חייבת להיות ברורה, על מנת שהלקוחות לא "ילכו בה לאיבוד". לכן יש לדאוג לחלוקה ברורה של קטגוריות בתוך החנות הוירטואלית, לתמונות ברורות ולעיצוב הגיוני, אשר ימשוך את הלקוחות גם לקנייה חוזרת.