חנות וירטואלית?
חנות וירטואלית היא ממש מה שמשתמע משמה: חנות, שאינה קיימת באופן פיזי בתוך מבנה, אלא היא קיימת אך ורק על גבי רשת האינטרנט. חנות וירטואלית מתפקדת כחנות לכל דבר – עם אפשרות של רכישת מוצרים או שירותים על ידי הלקוחות, באמצעות תשלום. אלא שהפעולות הללו מתבצעות באופן וירטואלי בלבד, ללא מפגש פיזי בין המוכר ללקוח וללא העברת שטרות מזומנים. הרכישה בחנות וירטואלית מתבצעת, כמובן, באמצעות כרטיס אשראי, באמצעים מאובטחים, כדי שהלקוחות יוכלו לרכוש מוצרים בחנות ללא חשש.
יתרונות של חנות וירטואלית
לחנות וירטואלית יתרונות רבים, הן עבור בעל החנות והן עבור הלקוחות. למוכר, חנות וירטואלית חוסכת מאד בעלויות של אחזקת חנות. העלות היחידה שעליו לשלם היא עלות אחסון האתר על גבי הרשת, אך נחסכות לו עלויות כמו שכר דירה, אחזקת עובדים, תחזוקה של תצוגה, ניקיון ועוד. בנוסף, חנות וירטואלית מאפשרת לבעליה להרחיב את קהל היעד שלו ולהגיע גם ללקוחות שנמצאים במקום מרוחק פיזית מן המקום בו נמצאת החנות או המחסנים שלה. ללקוח, חנות וירטואלית מאפשרת קניות מחנויות שלא היה מגיע אליהם פיזית, ובנוסף, היא מאפשרת קניה נוחה, מבלי לקום מהכיסא. דבר זה גורם לאנשים רבים להעדיף קניות וירטואליות על פני קניות פיזיות בחנויות. בנוסף, בעלי חנויות רבים מפרסמים מבצעים מיוחדים דווקא בחנויות הוירטואליות, מה שמושך את הלקוחות עוד יותר.