חנות וירטואלית היא חנות שמאפשרת רכישה של מוצרים על גבי האינטרנט, במקום בחנות פיזית רגילה. חנות וירטואלית מספקת יתרונות רבים, הן לבעל החנות והן ללקוח. כך, למשל, חנות וירטואלית מאפשרת קשרי לקוחות עם קהל יעד גדול במיוחד, מאחר שהבדלים של מרחק גיאוגרפי אינם שייכים בחנות וירטואלית. אל חנות וירטואלית יכולים להגיע לקוחות מכל הארץ ואף מכל העולם, מה שמגדיל את המכירות של החנות. חנות וירטואלית חוסכת ללקוחות זמן של שיטוט בחנויות, ולבעל החנות – הוצאות של עובדים ותחזוקת חנות.
שיווק של חנות וירטואלית
כדי שהגולשים יכירו את החנות הוירטואלית, יש צורך בפרסום שלה. פרסום של חנות וירטואלית יכול להיעשות במגוון דרכים. ראשית, פרסום סטנדרטי במדיה הכתובה או המשודרת יכול לפרסם את החנות הוירטואלית. גם על גבי רשת האינטרנט ניתן לפרסם את החנות. בנוסף, חנויות רבות מחזיקות גם חנות רגילה וגם חנות וירטואלית במקביל, מה שמאפשר פרסום של החנות הוירטואלית בתוך החנות הרגילה. באתר החנות הוירטואלית עצמו, ניתן להמשיך לשווק את החנות הוירטואלית, באמצעות עיצוב ידידותי למשתמש, הנחות ייחודיות לרוכשים בחנות וירטואלית ועוד.
מכיוון שאנשים רבים מחפשים דרכים לשווק מוצרים ועסקים שונים, חנות וירטואלית יכולה לשמש בסיס לפרסומות שונות. בעלי עסקים אחרים יכולים לרכוש מקומות פרסום בתוך האתר של החנות הוירטואלית ולפרסם שם את מוצריהם גם כך שזו עוד שיטה להרוויח בה כסף ממכירת שטחי פרסום לכל מיני מתחרים בענף .