חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להשתמש בדיוור newsletter כדי להגדיל את העסק?

מאת: זיוה דינהדיוור אלקטרוני31/10/20091246 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך להשתמש ב-newsletter כדי להגדיל את העסק?/ זיוה דינה

כאשר ביקשתי להרחיב את שרותי השיווק שלי באינטרנט, החלטתי להיעזר בדיוור באמצעות עלון אלקטרוני, newsletter. שכרתי את "רב מסר", עלון אלקטרוני אשר פותח בישראל על טהרת השפה העברית, והתחלתי להפיץ את "עלון קשב ADHD" המספק מידע על הפרעת קשב וריכוז.  

המטרה הראשונית הייתה לשמור על קשר שוטף עם קהל היעד שלי, המורכב מחד - מאנשים המתמודדים בעצמם עם הפרעות קשב ומאידך - ממטפלים העוסקים באופן מקצועי בהפרעות קשב. בהמשך, למדתי כי ניתן להיעזר בעלון כדי להגדיל את קהל לקוחותיי ואת היצע שרותיי.

שמי זיוה דינה. אני עוסקת בתחום הפרעות קשב וריכוז מתוך עניין אישי ומקצועי ואינני מטפלת או מאבחנת. הקמתי את המיזם "זיוה דינה - קשב ADHD, יעוץ וייזום בתחום הפרעות קשב וריכוז", וצפיתי כי הנושא יוכל לעניין קהל גדול. הלקות היא נחלתם של 10% מן האוכלוסייה, מלווה אותם בכל הגילאים ומצריכה טיפולי רופאים, פסיכולוגים, מטפלים,  מאבחנים, יועצות, מורים ומאמנים מכל הסוגים והגישות.  

"עלון קשב ADHD" אשר אני מפיקה מזה 3 שנים כחלק מפעילותי, הצליח להגדיל את תפוצתו במהירות תוך ביצוע התאמות ל"חוק דואר זבל". מעלון נישה המעניק מידע לקהל יעד מצומצם, הוא הפך לכלי המקשר בין קבוצות שונות, יוצר שיתופי פעולה ומקדם יוזמות. כיום עלון קשב ADHD מעורב ברוב הפעילויות בתחום הפרעות הקשב והריכוז ותורם להבלטת הנושא בשיח הציבורי.  

השאלות המרכזיות בתכנון העלון היו:
1. מיהם קהלי היעד?
2. איך כדאי לפנות אליהם?
3. איך לשמר את רשימות התפוצה?
4. איך להגדיל את רשימות התפוצה?
5. מסר בודד לעומת סדרת מסרים
6. מהם השרותים לקהלי היעד?
7. מה ההבדל בין פרסום מודעה בעלון לבין פרסום מודעה באתר אינטרנט?
8. השורה התחתונה... 

1. מיהם קהלי היעד?
קהל היעד הראשוני של עלון קשב ADHD היו הורים לילדים עם הפרעות קשב, רופאים אשר התמקצעו באבחון הפרעות קשב ומורים בבית הספר.
בהדרגה, נוכחתי שאפשר להזמין גם מתמודדים מבוגרים, סטודנטים וחיילים, וגם מטפלים רבים כגון  מרפאים בעיסוק, מטפלים התנהגותיים, מאבחני לקויות למידה, מאמנים אישיים, יועצי תעסוקה וגם... יועצי מס שמנחים את ההורים איך לקבל 2 נקודות זיכוי במס הכנסה עבור ילד לקוי למידה.  

2. איך כדאי לפנות אליהם?
התלבטתי רבות באיזו שפה כדאי להשתמש. האם בשפה ספרותית? שפה טיפולית? שפת דיבור? מה תהיה רמת המידע בעלון? פופולרית? מקצועית? מחקרית?
לבסוף החלטתי לאמץ את גישתו של דר' רוני הורוביץ, מפתח "רב מסר". הוא כותב newsletter על שיווק באינטרנט (שאני מנויה עליו) בשפה ברורה ונקייה ממליצות, אשר מסוגלת להגדיר מידע מסובך ומקצועי במילים פשוטות ומובנות. לכן, הגדרתי את התוכן כ"פופולריזציה של תכנים מקצועיים".
את העלונים הראשונים כתבתי בעצמי. העלונים הבאים כבר נכתבו על ידי אנשי מקצוע בולטים בתחומם, אשר שמחו לקבל במה מכובדת ולהאיר את הפרעת הקשב, כל אחד מן הזוית הייחודית לו.

3. איך לשמור את רשימות התפוצה?
אם הלקוח הסכים לקבל מסרים ועלונים, אין זאת חתימה על כתובה לנישואי נצח. המנוי מצפה שאעדכן אותו במידע חדש המעניין אותו, אולם לא יסכים לספוג הפגזה מאסיבית על תיבת הדוא"ל שלו. כדי לשמור על רשימות התפוצה יש לקחת בחשבון את:

  • א. נושא המסרים
  • ב. מרווח זמן בין המסרים
  • ג. עיתוי משלוח המסרים
  • ד. שמירה על קשר 

א. נושא - נושא המסר צריך לעניין את רשימת התפוצה
בעבר הצעתי לכל אחד להיות מנוי על העלון ההודשי. אחר כך נוכחתי כי יש קהלים אשר מעוניינים להתמקד בתחום אחד בלבד, וכך יצרתי רשימות תפוצה מפולחות אשר מקבלות רק את המידע הרלבנטי עבורן
למשל, מרפאות בעיסוק לא יקבלו מידע על הכנה לפסיכומטרי ללקויי למידה, כי רוב המרפאות בעיסוק מטפלות בילדים צעירים ועוסקות בתחומי תנועה ותחושה, בעוד שמכוני הפסיכומטרי מטפלים בבוגרים ועוסקים בתחום הלמידה.

ב. מרווח זמן - כדאי שהמרווח בין המסרים ישמור על ערנות המנוי אולם לא יתיש אותו.
שליחת מסרים תכופים היא מתכון בטוח לאבד את המנוי. בקמפיין הראשון שנערוך לשירות מסוים, יש סיכוי לעורר התלהבות שתניב פניות לרכוש את השירות. בקמפיינים הבאים עלולים המנויים להתעייף מן העלון. לכן, מומלץ להגדיר מרווח זמן שיאפשר תקשורת רצופה וארוכת טווח עם המנוי שלנו. 
 
ג. עיתוי - העיתוי צריך להתחשב בצרכי הקמפיין ובתנאי הלקוח. דוגמאות: 
- אם הלקוח קיבל כעת מסר על מבצע שייערך בעוד חודש, הוא עלול לשכוח את המבצע עד אז.
- אם הלקוח קיבל מסר על אירוע מיידי הדורש התארגנות מרובה, הוא עלול לוותר על השתתפות באירוע.
- לקוח דתי לא ירצה לקרוא מסר אשר נשלח בשבת, גם אם יפתח אותו ביום חול.
- מסר אשר נשלח בסוף השבוע עלול להיתקל בתיבת דוא"ל עמוסה (over quota).

ד.  שמירה על קשר - מומלץ להשיב לכל תגובה אשר נקבל.
מכתבי המנוי בתגובה למסרים שלנו מהווים הזדמנות פז להבין את נקודת מבטו האישית ולהעמיק את הקשר אתו.  כנותני שירות, זהו שיעור חשוב על צרכי הלקוח, כבני אדם, תשובה לפנייה היא מחווה אנושית בסיסית.  

4. איך להגדיל את רשימות התפוצה?
להחלטה להפיק את עלון קשב ADHD הגעתי אחרי נסיון עשיר בניהול פורומים באינטרנט, תכנון וניהול תוכן של אתרים, פרסום מאמרים באינטרנט והקמת אינדקס המטפלים להפרעות קשב. את הקהל שהכיר אותי מפעילויות אלה הזמנתי להירשם לקבלת העלון. בד בבד, יזמתי פניות לאנשים אשר פרסמו את עצמם או את פעילותם באינטרנט בתחומים קשורים.

5. מסר בודד לעומת סידרת מסרים
ל"רב מסר" ישנם שני כלים עיקריים: מסר בודד וסידרת מסרים.
במסר הבודד כדאי להשתמש כאשר רוצים לקדם באופן חד פעמי ארוע עם תאריך כמו מבצע, יום עיון או סדנה.  כמו כן, מסר בודד מתאים למשלוח עלון חדש בכל פעם, כמו עלון קשב ADHD היוצא לאור בתחילת כל חודש אזרחי.
סידרת מסרים מתאימה לביצוע קמפיין מתוכנן למוצר או שרות מסוים. כאן מתכננים מראש מספר מסרים אשר יובילו את הנמען דרך שלבי החשיפה למוצר, רכישת האמון כלפי נותן השרות, היכרות עם המוצר ועד לביצוע הרכישה עצמה. המומחים ממליצים על סידרה של  7 מסרים לפחות כדי לשכנע את הנמען לרכוש את המוצר או השירות.  

6. מהם השרותים לקהלי היעד?
שרותי העלון כוללים: מידע מעודכן על הפרעת הקשב, פרסום מטפלים, קורסים, ימי עיון, סדנאות וסופי שבוע. העלון נעזר במאמרים ענייניים ובפרסומים מסחריים בצורת מודעות, מסר ייחודי על שרות אחד או קמפיין הכולל סדרת פרסומים מתוזמנים.
גולת הכותרת של שירותי העלון היא יצירת שיתופי פעולה בין בעלי מקצוע שונים, למשל: בין עמותה המארגנת יום עיון לבין מטפלים המעוניינים להציג בו דוכנים, או: שיתוף פעולה בין הוצאת ספרים שהוציאה לאור ספר חדש, לבין מומחה המפרסם מאמר מקצועי עם המלצה על ספר.  

7. מה ההבדל בין פרסום דרך עלון לבין פרסום דרך אתר אינטרנט?
התשובה פשוטה: זהו ההבדל שבין פרסום קבוע לפרסום אקראי.
באתר האינטרנט מודעה יכולה להופיע כל יום עד אשר הגולש מתרגל אליה כמו לשלט חוצות קבוע בנתיב נסיעתו. לעומת זאת, עלון הנשלח לתיבת הדוא"ל  מפתיע תמיד בתכנים חדשים וגורם לעוררות והתלהבות אצל מקבליו. תוצאת ההתלהבות היא רכישה, כפי שמציינים המפרסמים בעלון קשב ADHD.   

8 השורה התחתונה...
הדיוור באמצעות העלון האלקטרוני מאפשר להגיע לקהלי יעד רבים המונים עשרות אלפי נמענים. מגוון כליי המשלוח, הניתוח והבקרה שהוא מציע, מאפשרים "לשדך" בהצלחה בין נותני שירותים למקבלי שירותים. בדרך זו מובטח שיווק ממוקד של  מטפלים, ארועים ומוצרים ויחס המרה גדול.  כיום, כל אירוע בולט בתחום הפרעות הקשב איננו  מוותר על שרותיו האינטרנטיים של עלון קשב ADHD. אשמח לייעץ לך איך להפיץ את שרותיך באמצעות דיוור אלקטרוני מתוחכם.

זיוה דינה - מנכ"ל קשב ADHD
יעוץ וייזום בתחום הפרעות קשב וריכוז

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זיוה דינה - מנכ"ל קשב ADHD
יעוץ וייזום בתחום הפרעות קשב וריכוז
עלון אלקטרוני קשב ADHD
רשת המומחים ADHD
zivadina@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זיוה דינה

מאמרים נוספים בנושא דיוור אלקטרוני

מאת: דודישדיוור אלקטרוני06/12/142498 צפיות
מערכות דיוור אלקטרוני נמצאות איתנו כבר כמה שנים טובות. בהתחלה חשבנו ששיווק דרך אימייל הוא קל, כל מה שאנחנו צריכים זה להתחבר למערכת דיוור אלקטרוני, לשרבט כמה משפטים אודות החברה שלנו או אודות מוצר נפלא שהתחלנו למכור, והלקוחות ינהרו אלינו כמו מוסלמים המגיעים למכה בעת החאג'.

מאת: אלעד ציוןדיוור אלקטרוני08/12/138425 צפיות
כיצד לשווק נכון באימייל?

מאת: מיכאל רומנסקידיוור אלקטרוני16/09/132535 צפיות
כדי להצליח ולשמור על רלוונטיות בעולם התחרותי של היום, עסקים וארגונים לא יכולים להרשות לעצמם לקפוא על השמרים. כדי לשמור על פלח שוק וגם כדי להגדיל מכירות חשוב לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ולמצוא כל העת לקוחות חדשים. למרבה המזל, הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לעשות כל זאת ואף יותר באמצעי מתוחכם של שליחת מיילים בכמויות. עם זאת, חשוב לעשות זאת נכון ועדיף לצורך כך לעבוד עם המקצוענים בתחום.

מאת: פולסיםדיוור אלקטרוני10/09/132154 צפיות
אם אתם עובדים יחד עם עוד הרבה אנשים ואין לך זמן להעביר לכולם את אותה הודעה בטלפונים, תוכלו לעשות זאת באמצעות מערכת ניוזלטר הטובה מכולן. אין אפשרות אחרת, כי זו הדרך הטובה והקלה ביתר עבורכם, כך שלא תצטרכו לבזבז זמן. אין ספק כי מערת ניוזלטר הנה אקטיבית ובעלת יתרונות כל כך רבים כך שכל אחד צריך שתהיה לו מערכת ניוזלטר איכותית ושימושית. אל תפספסו את הדבר הטוב ביותר עבורכם, כי מערכת ניוזלטר יכולה לתרום לכם רבות.

מאת: פולסיםדיוור אלקטרוני10/08/132397 צפיות
התדירות בה אנשים כיום פותחים את תיבת הדואר האלקטרוני שלהם על מנת לבדוק הימצאותן של הודעות חדשות, עקפה מזמן את התדירות בה נפתחת תיבת הדואר שבחזית הבית. הקידמה הטכנולוגית גרמה לכך שכל אדם מחובר כמעט בכל שעות היממה אל האינטרנט ואל הדואר האלקטרוני שלו, ואף האובססיביות לשאלה ''האם חיפשו אותי?'' גורמת לכך שקיום דואר חדש נבדק תכופות

מאת: פולסיםדיוור אלקטרוני08/07/132289 צפיות
כל אחד שחי במאה הנוכחית שמע על ניוזלטר. וזאת מאחר שניוזלטר הפכה לאחת משיטות השיווק המובילות. עם מערכת ניוזלטר תוכל להגיע תוך שניות כמו אס אמ אס לכמות נכבדת של לקוחות תוך פרק זמן קצר, לכן חשו להשתמש במקביל לניוזלטר גם בדיוור אלקטרוני מחירים.

מאת: אורי ממוןדיוור אלקטרוני02/07/132090 צפיות
שיווק באימייל הינו מהאמצעים היעילים והרווחיים ביותר שקיימים ברשת באינטרנט, ומהווה מרכיב מהותי בכל אסטרטגיית שיווקית המתמקדת במדיום זה. במאמר זה נעסוק בדרכים הנכונות לשווק באימייל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica