מה בעצם הרעיון של חנות מכל סוג המטרה המוגדרת לפחות לבעל העסק זה למכור ולהתפרנס אך ללקוח שבא לחנות לקנות לא רואה זו כמו בעל החנות הקונה רואה זו בעיניו כחוויה של משהו כל מוצר בעיני הלקוח מסמל משהו שאותו הוא רוצה לחוות דרך רכישת המוצר אם זה התרגשות של משהו חדש או סמל סטטוס וכיוצא בזה ולכן לצורך חוויה שאותה יוכל להעניק בצורה הטובה ביותר נותן בעל ההעסק את האפשרות ללקוח לחוות מה שהוא רוצה .
כיום יש קצת שינויים במושג הזה שנקראה חנות מכיוון שהמסחר באינטרנט מתחיל להיות משהו מאוד דומיננטי ונראה שכל עולם חנות וירטואלית הופך להיות הדבר הבא . גם חנות וירטואלית צריכה לתת ללקוח את התחושה לו הוא משתוקק ולכן ישנם כיום כל מיני פיתוחים מעניינים שיוכלו לתת ללקוח שרוצה חווית קניה דר האינטרנט כיום היתרון הגדול של הלקוחות שרוכשים חנות וירטואלית זה המחירים היחסית נמוכים וזאת מפני שהעליות של חנות וירטואלית הם אכן נמוכות מאשר חנות פיזית אם זה במיסים כגון ארנונה או בשימוש בחשמל וכבר לא מדברים על שכירות של המקום אם נמשיך קדימה ביתרונות נוספים נמצא גם שהזמינות של חנות וירטואלית היא גדולה מאוד לקוחות יכולים לרכוש מתי שהם רק רוצים והכי חשוב מרחק תארו לכם לנסוע לאיזה מעצב שאותו אתם רוצים שרק הוא יעצב לכם את התכשיט הנבחר והוא נמצא בכלל במדינה אחרת אך חנות וירטואלית תעניק לכם פתרון מצויין לכך הכל יוכל להתנהל דרך האינטרנט גם העיצוב וגם הקנייה .