עסקים רבים מנסים את מזלם בתחומם, באם זה חנויות פרחים ובאם זה ארגונים גדולים, צריך לדעת לאן לכוון לפני שיורים, לפני חושבים על שם העסק צריך לחשוב האם יש אסטרטגיה מוכנה למען קידום תהליך קידום העסק.
עסקים למדים בכל יום שקידום נכון של העסק מחייב ייעוץ אסטרטגי, לדעת שיש מישהו שמכוון מראייה חיצונית ולא רק מראייה פנימית של העסק שלא תמיד מסבירה באמת את המצב העדכני. ייעוץ אסטרטגי בעיקרון לוקח את כל הכיוונים של העסק המקודם ומתחילים לכוון את המטרות, האם המטרות מכוונות למקום הנכון? האם המטרות אכן נכונות ליעד המבוקש? האם המטרות בכלל ברות השג, הרעיון להבין על מה מדובר ואיך עושים את זה, כלומר, האם העסק שרוצה להתקדם מנסה להתקדם בעולם החברות מול מפלצות התהילה או שמא הכוונות בכלל לא מכוונות למקום רלוונטי ליעדים המבוקשים.
ייעוץ אסטרטגי נכון לוקח את העסק ומניח אותו תחת זכוכית מגדלת של מקצוענים בתחום למטרת הבנת תהליך נכון יותר של גדילת העסק, אם זה בהיבט הכלכלי - הוצאות מול הכנסות, רווחים מול השקעות וכד', באם זה בהיבט השיווקי - מיקומים ותקציבים לפרסום, תקשורת או אינטרנט, טלוויזיה או רדיו וכד'. ייעוץ אסטרטגי מכוון עסקים למקום בו מגיע להם להיות, מקום אשר יקבל אותם גם כאשר יש בעיות מיתון ואינפלציה קשה, לדעת להריץ עסק גם כאשר ישנן בעיות של כלכלה במדינה.
הכוונת עסקים בעצם נותנת את הכוח החסר במערכה של ניהול העסק, כאשר עסק נפתח, ייעוץ אסטרטגי פנימי לא מספיק, כאשר מתערבת חברה חיצונית ניתן לראות בשינוי כבר בהתחלה, הראייה של חברה חיצונית, אופי הייעוץ הופך אובייקטיבי יותר.
לבחור חברת ייעוץ אסטרטגי זה מעבר לחיפוש כללי של חברות ייעוץ, הרעיון לדעת אילו הם אותם אנשים אשר עובדים מולנו, בין אם זה מנהלי הפרויקטים אשר עובדים מולנו ישירות בזמן התהליך עצמו ובין אם זה לדעת אילו חברות מוכרות היו אמתחתם, האם יש תיק עבודות אשר מכוון לתוצאות אמיתיות או שמא הכול מבוסס קלישאות. לבחור חברת ייעוץ אסטרטגי זה מעבר לעולם חדש של התפתחות בעולם העסקים, ככל שנדאג לעסקנו נבין זאת בתוצאות שיבואו.