מהותה של כל פעילות עסקית היא עבודה עם לקוחות. אם בעבר היה נהוג לחשוב שהדבר העיקרי בעסק הוא המוצר, ואם המוצר איכותי, הלקוחות יבואו, אזי היום כולם יודעים שיש להשקיע מחשבה ומשאבים רבים בעצם התקשורת עם הלקוחות. כיום ניתן להיעזר בשירותי יעוץ שיווקי מקצועיים, ולשפר את הביצועים העסקיים באמצעות שיווק נכון יותר.
הגישה השיווקית הרווחת כיום טוענת ששיווק חייב להביא למצב בו שני הצדדים מרוויחים: הלקוחות צריכים להרגיש טוב בקשר לרכישה או לקבלת שירות, והעסק יתפתח ויצמח כתוצאה מכך. בעולם העסקים החופשי ללקוחות אפשרויות בחירה רבות בין ספקים מתחרים ולכן עסק שרוצה להצליח צריך להציע להם משהו ייחודי שלא ניתן לקבל במקום אחר. המשהו הזה לא חייב להיות מחיר נמוך במיוחד. יעוץ שיווקי עוזר לבעלי עסקים לגבש אסטרטגיה שיווקית נבונה שתניב פירות ללא כניסה למלחמת מחירים.
אז מהם האמצעים לשיווק נכון? במילים הפשוטות ביותר, שיווק נכון מבוסס על הגדרה נכונה של קהל היעד והבנה מעמיקה של צרכיו (מוצהרים ובלתי מוצהרים), הרגלי רכישה, תרבות צרכנית וכדומה, ועל התאמה ייחודית של המוצר לצרכים ולהרגלים אלה. לעתים ניתן לפתוח שווקים חדשים ולהנות למשך זמן מסוים מהעדר תחרות. דוגמא למצב כזה היא חנות רהיטים באחת ממדינות אירופה, שהגדירה את קהל היעד שלה באופן ממוקד ביותר: גברים שחוו גירושין ועוברים דירה. בחנות ניתן לבצע הזמנה כוללת לריהוט של דירה או בית בביקור אחד ואפילו בטלפון; הלקוחות שלה אינם נהנים משופינג ממושך ומהתאמות של חפצים אחד לשני. כידוע, גברים גרושים היו קיימים מאז ומעולם, אבל רק מי שחשב עליהם בתור קבוצה צרכנית מוגדרת הצליח לשווק מוצרים טיפוסיים בהצלחה. חברה מקצועית ליעוץ שיווקי עשויה לעזור גם לכם למצוא את הנישה שאף אחד עוד לא חשב עליה.
בידול הוא אחד הכלים החשובים ביותר בשיווק. בעולם העסקי התחרותי חייב המוצר שלכם להיות שונה מאחרים, אחרת הדרך היחידה למשוך לקוחות היא לרדת במחיר. מיתוג הוא אחד הכלים ליצירת בידול זה על ידי הוספת ערך רגשי למוצר וסיפוק של צורך שאינו קשור באופן ישיר לתפקודו. מומחים ליעוץ שיווקי יכולים לבנות למוצר תיק מותג ולהפוך חפץ בנאלי לייחודי.
התוצר הסופי של יעוץ שיווקי הוא תוכנית שיווקית. זהו מסמך המפרט את הניתוח המצב הקיים והמסקנות שהוסקו, את המטרות ואת היעדים, את לוחות הזמנים ואת התקציב הנדרש. ליווי יישום התוכנית ובקרה שוטפת הם השלב האחרון והחיוני בתהליך. יעוץ שיווקי מוצלח יביא לעסק לקוחות מרוצים ובכך ישפר את ביצועיו ואת מיצובו בענף.