שיווק הוא אחד התחומים המהווים את הבסיס של הניהול העסקי, אשר אמון על יצירת קשר בין העסק לבין הלקוחות, קשר שבלעדיו אין לעסק תכלית או יכולת קיום. שיווק מוצלח הוא יצירת קשר שמיטיב עם שני הצדדים: הלקוחות מספקים את צרכיהם והעסק מרוויח. פנייה לחברת יעוץ שיווקי מיועדת לשיפור הקשר עם הלקוחות, קיימים או פוטנציאליים.
לכל יזם או בעל עסק ישנן ציפיות מסוימות בנוגע להתנהגות הצרכנית של הלקוחות. למשל, הוא מצפה שאנשים ירצו לרכוש את המוצר שהוא מציע בגלל עיצובו המיוחד או מחיר היכרות אטרקטקיבי. יחד עם זאת, ההתנהגות הצרכנית עשויה להפתיע, שכן אינה תמיד רציונלית. כצרכנים, איננו תמיד פועלים על פי חישוב הגיוני; לעתים איננו מודעים לצרכים שלנו ופועלים על בסיס רגשי יותר מאשר על בסיס של שיקול. בחברת יעוץ שיווקי יושבים מומחים שיעזרו לבעל העסק להבין את ההתנהגות הצרכנית ואת הגורמים המשפיעים עליה, ולשנות בהתאם את המוצר ואת דרכי הפנייה אל הלקוחות.
בחירה של חברת יעוץ שיווקי צריכה להסתמך על השגיה הקודמים. בקשו מהחברה שאתם שוקלים לפנות אליה רשימה של לקוחות ממליצים ודברו איתם. עסקים שעשו תפנית בעקבות התוכנית השיווקית שהפיקה עבורם החברה ושיפרו את הביצועים העסקיים שלהם הם ההמלצה הטובה ביותר לחברת יעוץ שיווקי.
מעבר לתוצאות מרשימות, שאלו את הלקוחות הממליצים אודות תהליך היעוץ עצמו. האם הלקוחות קיבלו הסברים מקיפים בכל שלבי התהליך? האם הוסברו להם ההשלכות האפשריות של כל פעולה שיווקית שנבחנה? האם הוצעו להם חלופות שונות? האם קיבלו תוכניות שיווקית מסודרת, שהתייחסה לכל היבטי השיווק והציבה יעדים ולו"ז ברורים? האם היועץ עצמו ליווה את תהליך יישום התוכנית? לעתים תהליך היעוץ יכול להיות חשוב לא פחות מתוצאותיו.
קריטריונים נוספים לבחירה היא מידת הזמינות של חברת היעוץ והמחיר על שירותיה. חשוב לבצע סקר שוק ולהכיר את המחירים המקובלים בו; אף אחד לא מעוניין להוציא כספים מיותרים. יחד עם זאת, קריטריון המחיר לא צריך להיות הקריטריון המכריע. יועץ מקצועי שיכול להביא אתכם לכדי הצלחה ורווחים, מעריך את זמנו.
לסיכום, בחירה של חברת יעוץ שיווקי צריכה להתבסס בראש ובראשונה על המלצות חמות של לקוחות מרוצים. מצב העסק לפני ואחרי ומידת המעורבות של היועץ ביישום ההמלצות, בשילוב עם בחינה של תהליך היעוץ, הם הקריטריונים העיקריים לבחירה.