אחד הכלים השיווקיים האפקטיביים ביותר עבור עסקים הוא שימוש במדיה החברתית כדי להגיע לקהל הלקוחות הקיים וכדי למצוא לקוחות חדשים. היתרונות של שימוש במדיה חברתית הם רבים. ראשית, הם מאפשרים למותג לפרסם את עצמו גם ללא תלות במתווכים כמו עיתונים וכו', אשר בהם יש צורך לקנות או מודעות ופרסום או להשתמש בשירותים של אנשי יחסי ציבור המתחרים על תשומת ליבם של עיתונאים רבים.
במדיה החברתית, לעומת זאת, קהל הבית ניתן לגישה ישירה והכל תלוי בכם וביכולת הפעולה שלכם. כדי לעשות זאת נכון יש צורך תחילה להגדיר את קהל היעד המבוקש: גיל, מין, איזור מגורים, תחביבים ועוד. לאחר מכן, בהתאם להגדרות קהל היעד, כדאי לבחור את הפלטפורמות שבהן תשתמשו.
בישראל פייסבוק היא הפלטפורמה המובילה, כמובן, ורוב החברות בוחרות בסופו של דבר להסתמך על ניהול דפי פייסבוק ככלי מרכזי במדיה חברתית, אבל לא כדאי להזניח פלטפורמות אחרות שיכולות להתאים לקהלים מסויימים, כמו טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט ועוד. לאחר מכן מומלץ להכין תכנית עבודה מראש. אם יש לכם את הידע אתם יכולים לעשות זאת לבד, ואם לא – בהחלט מומלץ להיעזר בשירותים של חברות או אנשים אשר מתמחים בתחום שיעזרו לכם לגבש את התכנית ולאחר מכן להוציא אותה אל הפועל.
כאשר אתם עומדים להתחיל בפעילויות שיווק במדיה חברתית חשוב לזכור את ההבדל המרכזי ביניהן לבין פעולות שיווק אחרות. הפעילות במדיה חברתית אינה מיועדת בד"כ להגברת מכירות מיידית. היא מסייעת לכם לבנות קהילה, להגדיל את החשיפה למותג ולתקשר עם הלקוחות, אבל מדובר בתהליך ארוך טווח שדורש תחזוקה יומיומית. אם הציפיות שלכם הן לתוצאות מיידיות ולמכירות בשטח יתכן שעדיף שתקדישו את המאמצים שלכם בכיוונים אחרים.
כמו כן חשוב לזכור כי הפעילות במדיה חברתית זקוקה לתמיכה גם בתקציבי פרסום. כדי להגיע לקהלים גדולים ומשמעותיים וכדי לקצר את התהליכים ארוכי הטווח יש צורך להשקיע תקציבי פרסום במדיות ובפלטפורמות עצמן, בעיקר כאשר מדובר בפייסבוק, כדי לחשוף את הפעילות שלכם לכמה שיותר אנשים. העלות של התקציב תלויה כמובן ברצונות שלכם ובצרכים שלכם, אבל בהחלט ניתן גם בתקציבים קטנים מאד של מאות שקלים בחודש להגיע לתוצאות שניתן להרגיש אותן בשטח.