איך אתם מציגים את עצמכם בפני לקוחות חדשים? איך אתם מחדשים קשר עם לקוחות ותיקים? תפקידם של מוצרים לקידום מכירות הוא להקל על הקשר הזה, כאשר הרעיון שעומד מאחוריהם פשוט- החלק הראשון שלו אומר שאין מי שלא אוהב לקבל מתנות, במיוחד כאשר הן פרקטיות ומעניינות. החלק השני שלו אומר כי כל בעל עסק מעוניין לחשוף את הלוגו שלו כמה שיותר, וחשיפה של הלוגו, בתוספת סלוגן קליט של העסק, יכולה לעזור רבות למיתוג העסק ולהגברת המכירות. אם כך, מוצרי קידום מכירות הם כל אותם גימיקים ומתנות, מקוביות נייר ועד מחשבונים, תיקים ואפילו מטריות, הנושאים את לוגו העסק ומיועדים לחלוקה כמתנה.
על מנת להבטיח כי מוצרים לקידום מכירות ישיגו את מטרתם עליהם לעמוד במספר קריטריונים-
- 1. האם המוצר שימושי? מוצרים שימושיים יבטיחו הנאה מהמוצר וכתוצאה מכך קשר יותר טוב אתכם ועם העסק שלכם. נסו לחשוב צעד אחד קדימה לפני הלקוחות שלכם ולהיות שם בדיוק כאשר הם זקוקים למוצר שלכם.
- 2. למי הוא מיועד? עזרי קידום מכירות יכולים להיות מיועדים לעובדים או ללקוחות, וכן הם יכולים להתאים למשרד או לאיש קשר מסוים. קחו בחשבון שכאשר אתם נותנים מתנה אישית ייתכן ותיאלצו לחלק יותר מתנות על מנת שלא להעליב אף אחד ולא ליצור ההיפך ממה שהתכוונתם.
- 3. כמה אנשים רואים אותו? אחת הסיבות העיקריות לפופולאריות של גימיקים לשולחן העבודה היא כי אנשים רבים חולפים על פני שולחן העבודה במהלך היום ונחשפים אליהם. מטרתם של מוצרים לקידום מכירות היא לא רק לקדם מכירות ספציפית אצל מקבל המתנה, אלא גם לחשוף את הלוגו כמה שיותר לסביבת העבודה שלו.
- 4. כמה זמן הוא יחזיק? מוצר קידום מכירות שנראה היטב אבל מחזיק זמן קצר מאוד יאבד מהר מאוד את האפקטיביות שלו. לכן, הקפידו על מוצרי פרסום עמידים יותר ולא על מוצרים המתכלים במהירות.
- 5. האם המוצר מיוחד? בתחום של קידום מכירות עזרים וגימיקים הם עניין שבשגרה ומדי שנה צצים להיטים נוספים. בחירה במוצר שגרתי ופשוט עלולה שלא להשיג את מטרתה ולגרום לו להיבלע בתוך ים הציוד המשרדי השולחני.