בהרבה עסקים קטנים ובינוניים, אין מספיק עובדים כדי שכל אחד יוכל ליהנות מהיתרונות של התמחות בתחום פעילות נבחר וצר, התעסקות בפרטים קטנים אף מקשה על רכישת ידע חדש והתעדכנות בהתפתחויות חדשות, אך יש לעסקים קטנים ובינוניים נקודות קטנות, אשר שימת דגש עליהן יכול להפוך את הביצוע העסקי למוצלח יותר, ואת ההתמודדות עם הבעיות הגדולות מעט קל יותר.
1. פולואפ- לא כל לקוח שתפגוש היום יהיה מוכן ובשל לביצוע עסקה, לעתים קרובות מדיי, בגלל לחץ זמן ועודף מטלות מסוגים שונים, בעסקים קטנים ובינונייםשוכחים לעשות פולואפ לאותם לקוחות ומפספסים לקוח שכבר קנה- ולו רק את הרעיון. אם מאז הוא הבשיל- הסגירה עשויה להיות קלה יותר מאשר עם לקוח חדש, איתו צריך לעבור את תהליך השכנוע מאפס. מבזבזים זמן על איתור לידים ולא על סגירת עסקאות. שימרו מעקב מסודר של לקוחות פוטנציאליים- הוא שווה הרבה כסף.
2. היתרון הייחודי- לא לפעול מכוח אינרציה אלא לשוב, להדגיש ולחדד, את היתרון הייחודי שיש לעסק שלכם על פני המתחרים. בידול יעזור לאנשים לזכור אתכם מה שיקל עליכם לסגור עסקאות. במיוחד כשעסק גדל ונכנסים עובדים נוספים- יש להדגיש בפניהם מה החוזקות והיתרונות של העסק.
3. בקרה תקציבית- עסקים קטנים נוטים שלא להבין את מצבם הכספי באמת, מה שלא מאפשר להם לנהל את כספם נכון. צריך לבנות מערכת בדיקה ובקרה, כדי לראות מה עובד ואיפה העסק נתקע, אילו הוצאות עולות על תרומתן בהכנסות ואיך לתמחר נכון הכנסות והוצאות. אתם שם בשביל הכסף- לא תלמדו לנהל אותו?
4. פארטו- במאמר אחר דיברנו על חוק 80-20 אבל חשוב לזכור אותו בעסקים עם משאבים מוגבלים- 20% מהלקוחות יכניסו לכם 80% מההכנסות. גלו מי הם וטפחו אותם. גלו מה מבדיל אותם מהלקוחות האחרים שלכם, וחפשו עוד לקוחות כאלה.
5. מערכת חברתית- בנו מערכת עסקית סביבכם אשר מאפשרת לחבריה עזרה הדדית בתחומים משלימים, זה כמו פארטו אבל בין עסקים שונים. אם לכםתוכנה לניהול זמן ולהם עסק לבניית אתרים, או תרגום מסמכים, חליפין בין העסקים יכול לסייע לשני הצדדים. כמו כן, כל עסק במעגל העסקים שלכם, יכול לספר עליכם ללקוחותיו- חליפין שכולם יכולים להרוויח ממנו.
6. שביעות רצון לקוחות- מכיוון שהם המפרנסים של העסק והדלק במנוע יש להתחיל בשביעות רצונם ואת כל השאר למקם בעדיפות משנית.
7. להגדיר בברור- מטרות עסקיות, תכנית עסקית, תפקידי עובדים, מה נחשב טוב ומה רע. כשהכול ברור, יש פחות מחלוקות ויותר מקום ליוזמה אישית, כי כל עובד יודע מה נדרש ממנו ומהם הגבולות של המעסיק.
8. לבחור את האנשים נכון- בחירת אנשים מתאימים לתפקיד ולתרבות הארגונית (סגנון העבודה, סוג הקשרים הבינאישיים וכו') יקל בעתיד על ניהולם, ויחסוך לכולם לחץ ומוטיבציה נמוכה. בחירה נכונה גם תתרום להתמדה בתפקיד, מה שיחסוך כסף על איתור והכשרה של עובד חדש.
9. הכירו את המתחרים- היום כשכל כך הרבה מידע נמצא בקצה אצבעותיכם, זכרו כי הוא כך גם עבור המתחרים שלכם, וקחו בחשבון כי הם עושים בו שימוש- עשו בו שימוש גם. לימדו לחפש מידע ברשת ולהכיר את המתחרים באמצעותו.
10. אל תתמקדו רק בהווה- בהרבה מקרים רואים בשיווק מטלה שאת תוצאותיה קשה לראות באופן מיידי ולכן דוחים את ביצועה, קודם כל, יש היוםתוכנות ניהול עסקיות, אשר יורידו מעליכם את עולן של הרבה מטלות, ויפנו לכם זמן להצמיח את העסק. בנוסף זכרו כי שיווק היום יתרום למכירות וליציבות העסקית לאורך זמן, ולכן חשוב לשלב בשגרת העבודה גם מטלות ארוכות טווח ולא רק את כיבוי השריפות היומיומי.
11. עדכנו את המידע עליכם- בחומר המודפס, באתר שלכם או ברשתות החברתיות בהן בחרתם להיות פעילים. התחילו מדיוק, אחר כך תהיו יצירתיים. אין טעם בקמפיין יצירתי אם הטלפון ב"צור קשר" הוא של המשרד הישן אותו עזבתם שנה שעברה