יצירת חומר ויראלי לצרכי הפצתו ברשת האינטרנט מבוסס על מספר עקרונות וכללים, שאת חלקם נציג בפניכם בשורות הבאות. זה הזמן לחדד את חוט המחשבה, ולתכנן לעצמכם קמפיין ויראלי שאי אפשר לעמוד בפניו, העצות והטיפים בשורות הבאות יסייעו לכם בכך.
טכניקות שונות להפצת חומר ויראלי ברשת
קיימות מספר טכניקות בולטות המאפשרות לכם להפיץ תכנים שונים במסגרת קמפיין ויראלי ברשת האינטרנט. טכניקות אלו כוללות בין היתר: הפצת תכנים שיווקיים/פרסומיים באמצעות מערכות הדוא"ל, הפצת תכנים באמצעות הרשתות החברתיות, הפצת תכנים באמצעות בלוגים ושתילת קישורים בגוף הפוסטים השונים, הפצת תכנים באמצעות סרטוני וידאו ועוד.
לכל אחת מהטכניקות הנ"ל מספר כללים ועקרונות התקפות לאופי ההפצה ולאמצעי ההפצה עצמו. כמו כן, הפצת חומר ויראלי באמצעות כל אחת מהטכניקות המופיעות לעיל, מאפשרת לכם לבחון את כמות הנחשפים לחומר הויראלי שלכם, ועל סמך המסקנות והנתונים השונים תוכלו לפעול לשיפור ביצועי ההפצה.
יצירת חומר ויראלי- כיצד?
הפצת תכנים ברשת האינטרנט חייבת להיות מבוססת על עקרונות השיתוף של הרשת, עקרונות אלו כוללים בין היתר:
- חדשנות ומקוריות-גולשי האינטרנט נהנים להיחשף למסרים ולתכנים בעלי ערך מוסף, חדשנות ומקוריות.
- נוחות תפעוליות- טעינה קלה ונוחה של סרטונים, קישורים ולינקים המפנים לתוכן הויראלי שלכם, תגדיל באופן משמעותי את כמות הגולשים הנחשפים אליו.
- אפשרויות שיתוף מגוונות – כיום, עומדים לרשותכם מספר אפיקי הפצה שונים ברשת האינטרנט, דרכם תוכלו להפיץ את תכני החומר הויראלי שלכם. שימוש במספר רב של אופציות חלופיות להפצת התכנים, תגדיל באופן משמעותי את כמות הגולשים הנחשפים אליו.
על מנת ליצור קמפיין ויראלי שאי אפשר לעמוד בפניו, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שימושיים שיסייעו לכם להגיע לכמות גדולה של גולשים.
- מיקוד המסר על פי הגדרות קהל היעד- השלב הראשון בתכנון חומר ויראלי לצרכי הפצה ברשת האינטרנט, חייב להתייחס בראש ובראשונה לאופי קהל הגולשים בו אתם מעוניינים. ככל שתדעו לאפיין את קהל הגולשים שלכם בצורה מדויקת יותר, כך תוכלו להתאים את המסרים השונים המופיעים בתוכן. לדוגמא: במידה ואתם מעוניינים להגיע לקהל צעיר המורכב בעיקר מבני נוער, מומלץ לעשות שימוש בסרטונים משעשעים המעבירים את התוכן והמסרים השיווקיים שלכם בצורה "לא מחייבת" ומחויכת.
- קמפיין ויראלי מתמשך- היתרון המשמעותי של הפצת חומר ויראלי ברשת נמצא בעובדה שהעלויות הנמוכות של הפצת החומר מאפשרים לכם לבצע פעולות הפצה רבות ומגוונות ללא השקעה כספית לצרכי רכישת מדיה. יתרון זה מאפשר לכם ליצור חומרים ויראלים המורכבים ממספר סרטונים המתקשרים בשפה שיווקית ופרסומית אחידה, ולמעשה מעוררים ציפייה ועניין בקרב קהל הגולשים להמשך הפעילות הויראלית שלכם ברשת האינטרנט.
- תגמלו את הלקוחות שלכם- הפצת סרטון או כל חומר ויראלי אחר, שאליו מתלווה הבטחה למחיר מיוחד או הטבה אחרת לצופים בחומר, תעודד את הגולשים לפתוח את הקישורים המפנים אל התכנים הויראלים שלכם, ואף תגביר את ההיענות שלהם בהפצת החומר לחבריהם הוירטואלים.
- היעזרו בכלים הסטטיסטיים העומדים לרשותכם וביתר כלי הניהול- היתרון המובהק של הפרסום והשיווק ברשת האינטרנט, נמצא בעובדה שהוא מאפשר לכם לבחון את הצלחתם בכל רגע נתון, ולבחון את כמות הצופים שנחשפו את החומרים הויראלים שלכם. ניהול נכון באמצעות הנתונים הסטטיסטיים השונים, אפיון ופילוח הפעילות באופן דינמי, תאפשר גם לכם לפעול בהצלחה רבה בקרב קהלים שונים המוצאים עניין רב בפעילות הויראלית שלכם ברשת.
- שמרו על נגישות מרבית- התאמת גדלי הקבצים של החומר הויראלי שלכם (בעיקר תמונות וסרטונים), חייבת להיבדק על ידיכם בטרם הפצת התכנים הויראלים שלכם. את הבדיקה מומלץ לקיים בכל אמצעי ההפצה הקיימים (הן למחשבים נייחים וניידים, הן לסמארטפונים והן לטאבלטים). כמו כן, הקפידו להתאים את התכנים השונים בהתאם לצרכי מערכות ההפעלה השונות (אינטרנט אקספלורר, פיירפוקס, סאפארי וכדומה.
לסיכום, הפצת חומר ויראלי דורשת מכם לא מעט מחשבה יצירתית והיכרות מעמיקה עם הרגלי הגלישה של סוגי הגולשים השונים ברשת. התאמת התכנים הויראלים שלכם לקהלי היעד הממוקדים שלכם בשילוב ניהול נכון של מערך ההפצה, יאפשרו לכל אחד ואחת מכם ליהנות מכוחו העולה של תחום הפצת התכנים מ"פה לאוזן" באמצעות רשת האינטרנט.