קצב הפיתוח של רשת הפייסבוק גובר מיום ליום. הפיתוח העיקרי כיום נעשה סביב בניית בסיס נוח לעסקים באשר הם, ולספק להם במה שיווקית לקידום ופרסום. היום כל בעל עסק או מקצוע יכול למצוא את מקומו בפייסבוק, ומומלץ לקחת אותה בחשבון בבניית מערך השיווק.
במאמר זה, ניתן למצוא מספר טיפים להקמה וקידום עמוד עסקי ברשת הפייסבוק, כאשר העבודה נעשת בשלב זה ללא השקעה כלכלית. במידה והחלטת לקחת על עצמך את הנושא, מומלץ לקרוא ולחפש חומר כתוב נוסף, ולהבין טוב טוב לקראת מה מועדות פניך.
1. שם העסק – פרט את שם העסק עד כמה שניתן על מנת להרחיב את אפשרויות החשיפה אליך בחיפושים (אם אתה מדביר ולעסק שלך קוראים "אל ג'וק", מלבד מי שמכיר אותך ויחפש ספציפית את השם, סביר להניח שאף אחד לא יראה אותך, אך אם תרשום "מדביר אל ג'וק רחובות" הרי שהגדלת משמעותית את מי שיכול להחשף לעמוד שלך בחיפוש אקראי).
2. אודות – דאג למלא כמה שיותר תוכן אודות העסק – פרטי התקשרות, כתובת, אתר וגם קצת הרחבה על העסק עצמו ואפילו עליך (אין צורך להכנס לפסים אישיים, הצמד למטרה שהיא העסק), ללקוח נחמד לדעת עם מי יש לו עסק.
3. תמונה – יש לך אפשרות להציג שתי תמונות בעמוד העסקי, האחת קטנה בפינה התחתונה והשנייה תמונת רקע גדולה יותר. הצג את הלוגו או תמונה הקשורה באופן ישיר לעסק בתמונה הקטנה, ותמונה הנותנת אוירה אודות העסק בתמונת הרגע הגדולה (לדוגמא, מפיק אירועים ישים תמונת לוגו בקטנה ותמונה של אירוע מפוצץ שהפיק ברקע).
4. תוכן – מילת הקסם בניהול נכון של עמוד. מי שעוקב אחרי העמוד שלך, מתעניין לדעת מה קורה בעסק שלך. את תתפתה לחשוב שמה שאתה מעלה בעמוד הפרטי שלך, זה גם מה שתעלה בעמוד העסקי כי "אותך זה הצחיק". לא. אפשר להגיד שניהול עמוד פרטי ועמוד עסקי גובלים בפיצול אישיות. כאשר אתה מעלה תוכן לעמוד העסקי, הכנס עצמך לנעליו של הלקוח שלך, ונסה לדמיין מה היה מעניין אותו לדעת אודות העסק שלך (אם העסק שלך הוא גן ילדים, ובדיוק התקנת בגן מערכת גילוי אש, צלם תמונה מעניינת של המערכת, הוסף כיתוב עד כמה שבטיחות הילדים חשובה לך ושתף את העמוד). ברור שלא תמיד קורה משהו מעניין בעסק (למרות שאם תחפש תתפלא כמה דברים תוכל לעדכן), ובדיוק למקרים כאלה יש לך ערוץ מידע שלם בתוך האינטרנט, ממנו תוכל לדלות מידע ולשתף אותו עם החברים שלך (אם אתה קונדיטור, חפש כתבה על שיא גינס ייחודי שנשבר בתחום השוקולד).
5. הנעה לפעולה – החלק המשלים של התוכן. לא די בעדכון תכנים בעמוד, יש לדאוג לתכנים אשר ישפיעו כל הקורא, ויגרמו לו לפעול – לעשות לייק, להגיב או לשתף. ברגע שאחד מאלה מתרחש, הרי שקהל חדש של גולשים נחשף לתוכן ולעמוד שלך, דבר אשר יכול להרחיב כמובן את מספר האוהדים שלך בעמוד, ומי יודע, אולי גם את מספר הלקוחות של העסק.
6. הפצה – מעבר לקידום האורגני שמגיע מהפעילות של הגולשים בעמוד, ניתן ומומלץ לבצע כמה פעולות קידום ממוקדות. אני מניח שיש לך כמה חברים בפרופיל האישי. שלח הזמנות למי שרק אפשר שיצטרף לעמוד, לא משנה אם זה חבר המהווה לקוח פוטנציאלי או לא, בתור התחלה, כל חשיפה נחשבת. בקש מחברים שיפרגנו לכם על התוכן שאתה מעלה בעמוד. חפש עמודים בהם תוכל לפרסם את העמוד שלך (יש לא מעט עמודים הפונים לקהלים שונים, עם חיפוש נכון סביר להניח שתוכל למצוא עמודים שישמחו לשמוע עליך). חפש פורומים הנוגעים בתחום העיסוק שלך וקח חלק בפעילות הנעשת בהם (ענה על שאלות של גולשים, השתתף בדיונים ותוך כדי תזמין את המשתתפים לבקר בעמוד שלך.
לסיכום, קבלת כאן מספר טיפים אשר יסייעו לך בקידום ראשוני של העסק בפייסבוק. למד את החומר, הייתי ממליץ גם על חיפוש אחר חומרים נוספים, מכל כותב ניתן ללמוד משהו וכל אחד נוגע בנקודה שהאחר החסיר. ושוב, ניצול ומימוש הטיפים המצויינים במאמר זה לא יעלו לך ולו אגורה, אך אין קיצורי דרך, אם החלטת לדבוק בגישת החיסכון (שאין בה שום דבר פסול), נכונה לך עבודה רבה.