כבר בימי האינטרנט הראשונים, לרבים היה ברור כי טמון בו פוטנציאל אדיר ליצירת קהילה אחת עצומה. את הרעיון הזה מימשו בין היתר בהקמתן של רשתות החברתיות, שכיום כמעט כולם נמצאים בהן, ומכל קצוותיה של האוכלוסייה – ללא הבדל מין, גיל, מגזר או מיקום גיאוגרפי. כבעלי אתרים אנחנו יכולים לנצל את הכוחות העצומים של הרשתות החברתיות ולשווק דרכן את העסק שלנו למיליונים שגולשים בהן, ובלי מאמץ רב. הנגישות והשכיחות של הרשתות החברתיות אכן גרמו לכך שקם אפיק חדש עבור קידום אתרים, ובשל עיקרון השיתופיות שבהן, קידום אתרים ברשתות חברתיות הוא עניין פשוט למדי. כיצד? כל גולש הוא בעצם מעין סוכן שיווק לעסק שלכם, ברגע שימליץ עליו ברשת - וכך המידע עליכם יועבר לחבריו. ברגע שעוד כמה גולשים ממליצים עליכם, המעגל מתרחב ועוד הרבה לקוחות פוטנציאליים שומעים עליכם בלי שנקפתם אצבע. בדרך זו, קידום אתרים ברשתות חברתיות מסייע לעסקים רבים להיחשף בפני אלפים במהירות ובחסכוניות.
גם בישראל הבינו בשנים האחרונות את הפוטנציאל העצום הזה, וחברות וארגונים רבים התחילו בתהליכי קידום אתרים ברשתות חברתיות, במיוחד בפייסבוק, ויצרו לאתרי התדמית שלהם "עמודים". במהלך פעילותן ברשת החברתית, מועלות תמונות וטקסטים מעניינים המשלבים בעדינות מסרים פרסומיים. בנוסף, ניתן להפיק ברשת החברתית קמפיינים שיכולים למשוך גולשים רבים נוספים ללא עלות ולהניע אותם לפעולה הרצויה – אפילו לפרסם אתכם כדי לזכות בדבר מה. מלבד זאת, עם הבנת היתרונות של קידום אתרים ברשתות חברתיות החלו חברות רבות בבניית אפליקציות לעסקים. האפליקציות מעבירות את הזמן בהנאה עבור הגולש ותוך כדי מספקות מידע וטקסטים שיווקים על העסק והמוצרים שהוא מציע. ככל שהאפליקציה תהיה יותר יצירתית, היא תוכל להתחבב על יותר גולשים ולהפוך לפופולארית – דבר שיפרסם את העסק בענק. ישנן חברות רבות כיום שמציעות שירותי קידום אתרים ברשתות חברתיות הכולל גם כמובן ניהול עמוד העסק.