הורים רבים אשר רושמים את ילדיהם לחוג דרמה לילדים, מאמינים שבחוג זה מלמדים משחק. יש הגיון וצדק בדברים, שכן בחוג שחיה לומדים שחיה, ובחוג מוסיקה – נגינה. יחד עם זאת, נראה שחוג דרמה לילדים מקנה לתלמידים יכולות נוספות, מעבר לכישורים המקצועיים הדרושים לכל שחקן.
ראשית כל, בחוג דרמה לילדים לומדים להוציא לפועל פרויקט. אכן, מחזה, ולו הפשוט ביותר, הוא פרויקט לכל דבר : יש בו משתתפים רבים, שלבים – מתכנון רעיוני ועד לביצוע בפועל, יש בו מנהל פרויקט (הבמאי) והיררכיה מסוימת בתפקידים, יש לו לוח זמנים ואילוצים של תקציב, וכך הלאה. פיתוח של יכולות ניהול הוא תוצאה עקיפה של השתתפות בחוג דרמה לילדים, תוצאה חשובה ומועילה, שכן משימות רבות בחיים הם פרויקטים.
גם מבחינה רגשית חוג דרמה לילדים עשוי לתרום רבות. כאשר ילד נדרש לגלם דמות, גיבור מהסיפור, עליו להבין את האופי שלו, את רגשותיו, את מחשבותיו ואת המוטיבציות שלו. זה מלמד את הילד להיות אמפתי: הוא יידע להבין את הסובבים אותו כמו שהוא למד להבין את הגיבור. ברוב המקרים הבנה מביאה גם לקבלה, לסובלנות ולמתינות, ומונעת כעסים מיותרים. בנוסף לכך, ילד, אשר נדרש לגלם דמות לומד לשלוט על רגשותיו ולהתנתק מהתחושות המיידיות שלו: עליו להיות מישהו אחר, להתנהג כמישהו אחר ולא לפרוק מיידית את רגשותיו.
השתתפות בחוג דרמה לילדים עשויה להשפיע חיובית גם על הכישורים החברתיים של הילד. ילד שלומד להבין את האחר, לדחות את הסיפוקים שלו ולשלוט על רגשותיו, יוכל להשתלב בקלות רבה יותר בכל מסגרת חברתית אשר דורשת עמידה במוסכמות והתנהגות על פי כללית – כמו בית ספר. בחוג דרמה לילדים לומדים התלמידים לשתף פעולה עם אחרים לצורך הפרויקט; הם לומדים שלא כל דבר ניתן לבצע לבד ושרק עבודת צוות עשויה להניב פרי.
העלאת הדימוי העצמי והבטחון העצמי הן תוצאה ישירה של פיתוח כישורים חברתיים ורגשיים בחוג דרמה לילדים. מי שמבין את ערכה של עבודת צוות, יודע להבין את האחר, ומסוגל לשלוט על רגשותיו – ירגיש טוב יותר עם עצמו ועם סביבתו. הרגשה טובה של בטחון והבנת מערכות היחסים השונות בין בני האדם תתרום להשתלבותו החברתית של הילד ותהפוך אותו לנינוח יותר ושמח יותר.