הורים רבים אשר שוקלים לרשום את ילדם ללימודי משחק, רואים כנגד עיניהם את הילד באור הזרקורים, על השטיח אדום, בקאן או בוונציה. יחד עם זאת, לא חייבים לשאוף לקריירה בתחום הקולנוע על מנת להפיק תועלת רבה מלימודי משחק. לימודים כאלה יכולים לתרום גם לילדים אשר לעולם לא יופיעו על במה מקצועית. מעבר לחוויה עצמה של חשיפה לעולם התאטרון והבמה, שהיא מהנה ומרתקת, תורמים לימודי המשחק לפיתוח האינטליגנציה הרגשית אצל כל תלמיד ותלמיד.
אינטליגנציה רגשית מוגדרת כיכולת להבין את האחרים, להזדהות איתם, להעריך את כוונותיהם ורגשותיהם ולעתים גם לנהל אותם. המושג הוא חדש יחסית, ולכן המדדים וההגדרות משתנות לעתים תכופות. יחד עם זאת, ניתן לומר שההבנה של המצבים החברתיים, היכולת לקרוא מסרים בלתי מילוליים ומסרים נסתרים, האמפתיה והכשרון להיות ביחסים טובים עם כולם מעידים על אינטליגנציה רגשית גבוהה. לא קיימים קורסים לאינטליגנציה רגשית: אנחנו נולדים עם מידה מסוימת של היכולת ומפתחים אותה תוך כדי תנועה, בהתחככות מתמדת עם הסובבים אותנו. לימודי משחק מפתחים את האינטליגנציה הרגשית בצורה עקיפה, אך ביעילות.
איך זה קורה? ראשית כל, על השחקן להבין את הדמות על בסיס הנאמר בטקסט המחזה. הטקסט לא מוסר לנו מידע מלא; חלק ממנו ניתן ברמיזה, חלק נקרא בין השורות וחלק נתון לפרשנות. עליו לנסות להבין את הדמות שאותה הוא מגלם, להרגיש את מה שהיא מרגישה, להגיב בצורה שהיא מגיבה, ולסגל לעצמו את דרך המחשבה שלה. לימודי משחק הם זירת האימונים האולטימטיבית להתנסויות מהסוג הזה; איפה עוד נוכל לצאת מקליפתנו ולנסות לתפקד בצורה שונה? תוך כדי התנסות מהסוג הזה ילמד השחקן החובב שקיימים דפוסי התנהגות שונים אצל אנשים שונים; הידע הזה ילווה אותו גם מחוץ לבמה.
בנוסף, במסגרת לימודי משחק יאלץ השחקן המתחיל לשתף פעולה עם שחקנים אחרים ועם הבמאי, לעבוד בצוות, לדעת לפתור אי הסכמות ולא להביא אותן לכדי סכסוך. ללא משמעת עצמית של כל אחד מהמשתתפים, ללא שיתוף פעולה ביניהם וללא אוירה ידידותית ונעימה לא יימשכו לימודי המשחק זמן רב.
לסיכום, לימודי משחק יכולים לתרום לפיתוח האינטליגנציה הרגשית, להערכה נכונה של רגשותיו, כוונותיו ומניעיו של האחר. בנוסף, במהלך לימודי משחק יתנסה התלמיד בעבודת צוות לצורך הפקת פרויקט משותף, וילמד לשתף פעולה עם עמיתיו.