בבית מלון חדש, יוקרתי ועתיר קומות ארעה תקלה.
אורחי המלון התענגו על מנעמיו, אך מיום ליום גברו טענותיהם על זמן ההמתנה הבלתי סביר למעליותיו, ועל הסבל שנגרם לציבור הממתינים.
מנהל רשת בתי המלון זימן דיון דחוף בנושא.
מנהל חברת המעליות הסביר שלא ניתן לשפר את מהירותן, ומהנדס הבניין טען כי מכיוון שמלכתחילה לא תוכננו מעליות נוספות; כל שינוי יגרור הוצאות בניה אסטרונומיות, לכלוך רב, רעש וכניסה לתהליך שיפוצים ממושך.
מה עושים במצב ביש שכזה?
מהיכן מגייסים פתרונים?
מהנדס צעיר שנכח בדיון העביר למנכ"ל פתק ובו כתב:
"אולי יקר מאוד עד בלתי אפשרי להתקין כעת מעליות נוספות במלון, אך ניתן לעשות משהו עם תלונות האורחים על משך ההמתנה".
ואז הוא הוסיף:
"מה דעתך שבמקום "ליבש" את האורחים מול צג הספרות של המעליות האיטיות – נתקין בסמוך - מראות ענק, כך שיוכלו לצפות בעצמם על רקע נופי המלון הקסומים...?
לצידן גם נתקין מסכי ענק ובהן נקרין קליפים מרתקים עם חוויות שימגנטו את הצופים עד שלא ירצו להתנתק מהן"...
"כך נחסוך בהוצאות ענק, ובהשקעה קטנה יחסית - ניצור חוויה מענגת מאוד".
ומה דעתכם על הנאמר?
מה יסייע גם לנו - להתבונן מעבר ל"גבולות הבעיה" ולאתר אפשרות פורצת דרך?
ואולי גם לזהות מקרוב צרכים אנושיים, שיסייעו להמיר קשיים מעולם תוכן אחד (הנדסי למשל) לפתרונות מעולם תוכן אחר (התנהגותי למשל)...
לימים שמחים מאוד,
בני
בני מרגליות – מחבר הספר "לאמן את הפרפר", יועץ ארגוני בכיר, מאמן אישי ועסקי ומומחה בפיתוח כישורי אופטימיות מעשית.
בעיני: "החוכמה אינה למצוא נסיך, אלא לתת נשיקה לצפרדע שבתוכנו."
הצטרפו לתפוצת המאמרים והסיפורים שלי:
http://www.bennymargaliot.com/newsletter-join.asp
התקשרו: 050-8939769
דוא"ל - info@bennymargaliot.com
אתר - www.bennymargaliot.com