בעולם הפרסום מקובל למדוד הצלחה של מותג על פי בחינת זיהוי הלוגו שלו על ידי צרכנים. אם לשפוט לפי המדד הזה, נדמה כי חברת LACOSTE, שאת התנין הירוק שלה מזהים אנשים ללא קושי בכל קצוות תבל, היא אחת ההצלחות הגדולות ביותר בהיסטוריה של האופנה בפרט, ושל מוצרי הצריכה בכלל. מאז שנת 1933, בה נולדה החברה על ידי הטניסאי רנה לקוסט , עבר העולם משברים כלכליים רבים, לצד מלחמות ותהפוכות לרוב. אך מעמדה היציב של החברה, אשר מיתגה את עצמה כ"אופנה יוקרתית", הצליח להישמר בהצלחה גם בימים בהם ברחובות אירופה אנשים רעבו ללחם. אין ספק, עבור מותג כמוLACOSTE שלא מכוון למחיר הזול ביותר, מדובר בהצלחה מסחררת.
גם הישראלים הצליחו להתחבר ל"אופנה הלקוסטית" הכוללת חולצות, מכנסיים, נעליים, משקפי שמש, שעונים, בשמים ועוד מוצרים רבים אחרים. למרות שהצרכן הישראלי ידוע ככזה שמעדיף חברות אופנה המתמקדות בפריטים ספציפיים ולא מתפרשות על גבי עולמות צריכה שונים, הקהל הישראלי קיבל את מוצרי LACOSTE באהבה ונהר לרשתות היבואנים, והחל מ-2007, אז הגיעה החנות הראשונה לישראל, נהרו הישראלים גם אליה.
סוד ההצלחה של LACOSTE
רבים ניסו לנתח את סוד ההצלחה של LACOSTE, אך תשובה חד משמעית אין. ברור שהסיבה הראשונה היא איכותם ויופיים של פריטי האופנה הנמכרים בחברה, המעוצבים על ידי מיטב המעצבים העולמיים ויוצאים למכירה אחרי תהליך סינון נוקשה וקפדני. אלמלא איכותם הגבוהה של מוצרי LACOSTE, אף גורם אחר לא היה מביא להצלחה שכזו. סיבה נוספת היא מערכת שיווקית יעילה, חכמה ומשומנת. דרכי הפרסום והשיווק של החברה נחשבים ממוקדים, יצירתיים וכאלו שמביאים במהירות את התוצאה הרצויה. לא תראו עשרות קמפיינים מפוצצים במיליוני דולרים, אלא השקעה קטנה (יחסית, רק כמה עשרות מיליונים) וחכמה.
נהוג לחשוב שמנוף ההצלחה של LACOSTE טמון אך ורק בחולצות הפולו הנפלאות של החברה. אז נכון שהחולצות נמכרות בהצלחה מסחררת בכל מקום בעולם, אבל גם בלעדיהן הייתה החברה נשארת אימפריית אופנה בקנה מידה בינלאומי. משקפי השמש, הכובעים, התיקים, המכנסיים, הארנקים – כולם נמכרים בכל יום ברחבי העולם בכמויות ענקיות, ומוכיחות שבמקרה של LACOSTE, להצלחה פנים רבות. לבודדים שביניכם שאינם מכירים את המותג חשוב להדגיש – לא מדובר במוצרים זולים, אך בהחלט בכאלו ששווים את הכסף. כי כשקונים LACOSTE , יודעים שהחולצה תישמר במצבה המקורי שנים רבות, הנעליים לא ייפגעו, משקפי השמש לא ישברו ובעיקר, יודעים שאת סמל התנין שיבצבץ מבעד למה שרכשתם, כולם ייראו טוב מאוד.
כמו כל מותג מצליח, גם אנשי LACOSTE סובלים ממאות אלפי חיקויים זולים הנמכרים ברחבי העולם, במיוחד במדינות המזרח הרחוק. לעיתים קרובות ייראו החיקויים ממש אותו הדבר, ויימכרו במחיר שווה-ערך לחמישית או שישית מערכם המקורי, אך איכות הבד הירודה תוכיח במהרה לרוכש שאין כמו LACOSTE בכל העולם.