בפוסט שפורסם לפני מספר חודשים במגזין האינטרנטי "future now", עסק בריאן אייזנברג בנושא כיצד לגרום לגולש לעבור "המרה" באתר, כלומר לבצע בו פעולה רצויה מסוימת. לדעתו של אייזנברג, טיפול בהיבטים של ממשק המשתמש של האתר, כמו עיצוב מסוים של הכפתור עליו אמור הגולש להקליק, או כתיבה מושכת של הטקסט המופיע על גבי הכפתור הם חשובים, אך אין בהם די. במטרה לבצע אופטימיזציה של האתר, כך שיוכל להשיג יחס המרה טוב יותר, יש צורך להשתמש גם בטכניקות וכלים נוספים שלשיווק באינטרנט כגון:
- ניתוח הפעילות באתר: חשוב לנתח בצורה יסודית את דפוסי השימוש באתר – מהיכן מגיעים גולשים, כמה זמן הם שהו באתר, באיזה דפים הם צפו, לאן הם עברו מהם וכדומה. שילוב של ניתוח דפוסי השימוש באתר עם בדיקות איכותה ומאפייניה של שימושיות האתר מסוגל לספק תמונה מלאה יותר של יעילות האתר.
- קופירייטינג וטכניקות שיווק ישירות:כתיבה נכונה היא למעשה "איש מכירות טקסטואלי", וראוי להקדיש זמן רבלכתיבה שתהיה משכנעת, אפקטיבית, ומניעה לפעולה.
- פסיכולוגיה: לדוגמא חברה המפרסמת גבינות רזות צריכה להבין שהתדמית והרצון לרזות הם חלק משמעותי במניע של לקוחותיהם. הרעיון הוא ללמוד את דפוסי החשיבה של הלקוחות, את הדברים המעניינים אותם ולאן הם מכוונים.
- בדיקות מול קבוצות של נסיינים: איזו כותרת משכנעת יותר? איזה כפתור גורם יותר לגולשים ללחוץ עליו? שאלות מסוג זה יכולות לזכות למענה באמצעות ניסוח מבדקים לקבוצות ביקורת המבוססים על שאלות אמריקאיות לדוגמא. תשובות מסוג זה יכולות לספק לנו את הדייקנות המדעית הנדרשת וללמד אותנו בדיוק מהו הכיוון הנכון ללכת בו.
- שיווק ומכירות: תחומי השיווק והמכירות הם תחומים ותיקים, שפיתחו מתודולוגיות יעילות לאורך שנים. משום כך כדאי מאוד לעשות בהם שימוש לצורך פעילויות בתחום המדיה החברתית, שיווק באינטרנט ושיווק במנועי החיפוש, ההופכים בהדרגה לתחומים מדידים ומוגדרים יותר.
לסיכום, שיפור יחס ההמרה של האתר שלכם דורש טיפול בהיבטים רבים ומגוונים. במטרה להצליח בשיפור האתר ולהצליח לשפר את יכולתכם לבצע שיווק באינטרנט כהלכה, רצוי לעשות שימוש בכל הכלים החדשניים שמציעות דיסציפלינות שונות.