לפעמים, בעת גלישה באינטרנט, נכנסים לאתר ונדמה כאילו שהוא לא עודכן שנים. למרות שלא מעט משוכנעים שדי בתשלום חד פעמי כדי להקים אתר שיהווה עבורם ערוץ מכירה, זוהי טעות חמורה. השקעה חד פעמית אינה מספיקה, וניתן לראות לכך דוגמאות רבות ברחבי הרשת – אתרים שמנהליהם לא דאגו לעדכן ולשדרג אותם לא החזיקו מעמד באינטרנט או נשארו על גבי השרת בלי להביא כל תועלת – וכל המאמץ ירד לטמיון. כמו שבחנות צריך כוח אדם שכולל מנהלים, אחראי משמרת ומוכרים, גם באתר צריך להיות אדם שיתחזק אותו ויעדכן אותו באופן שוטף. אחזקת אתרים כוללת שמירה על פעילות בתדירות גבוהה, פיתרון ומניעת תקלות, העלאת תכנים חדשים וכן הלאה. אחראי על אחזקת אתרים צריך לדאוג לכך שהאתר יותאם לשינויים בעולם האינטרנט ולהעניק תמיכה טכנית מלאה. ויתור על אחזקת אתרים משמע הפיכת האתר ללא מעודכן, ומלבד שלא יהיה רלוונטי גם קידומו במנועי החיפוש ייפגע – אתרים שלא מתעדכנים מקבלים דירוג נמוך ולא מופיעים בעמודי התוצאות הראשונים.
מי יכול לתחזק את האתר?
רק איש מקצוע בקיא ומנוסה יכול להיות אחראי על אחזקת אתרים, כדי למנוע טעויות כמו הכנסת תכנים לא תקינה או אי התאמה לכל סוגי הדפדפנים. בנוסף, כדאי לבחור באדם שיכול לספק עיצוב גרפי איכותי ולבחור תמונות מתאימות לכל העמודים באתר, לעדכן תכנים רלוונטיים לקידום האתר, לגבות, לבחון מילות מפתח מתאימות לצרכי קידום במנועי החיפוש, לוודא תפקוד הממשקים ותאימות האתר, ולממש כל רעיון חדש של מנהלי האתר. עליו גם לבצע סטטיסטיקות להצלחת האתר ולנתח אותם כדי לשפר אותו במידה ויש צורך. בנוסף, אחזקת אתרים שכוללת גם שיווק של האתר ברשת תוך החלפת לינקים ופרסומות עם אתרים אחרים תוכל "להרוג" לכם שני ציפורים במכה אחת. אתר שיעודכן בתדירות גבוהה יעזור לכם ליצור מעגל גולשים קבוע שחוזר ומתעניין בתכנים החדשים, כך שגם תוכלו להציע להם להירשם לניוזלטר – שמלבד עדכון על מאמרים מעניינים חדשים, תוכלו גם לספק להם מידע על המבצעים והמוצרים החדשים שלכם, ולהגדיל את המכירות. בשל כך, מתחזק האתר צריך להיות בקיא בפרסום ובשיווק.
ם – להחליף לינקים עם אתרים רלוונטיים ולקדם את האתר שלכם ברחבי האינטרנט. כמו כך עליו לבצע סטטיסטיקות ולנתח אותם, כדי לשפר את האתר.