הקדמה קצרה
שירות צרכנים , אחריות מוצרים ועוד מילים שקשורות בלקוחות שלכם שגורות מאוד במאה העשרים ואחת. המאה שבה לצרכנים שלכם יש הרבה מאוד כח. האינטרנט, המידע שעובר במהירות רבה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ובכלל המודעות הגדולה. כל אלו הפכו את הצרכנים למוקד של הרבה מאוד חברות מוצרי צריכה ושרותים. המובילות שבינם כמו לדוגמא חברת שטראוס, מטמיעות של ערכי אחריות תאגידית כדי לממש באופן מיטבי את הקשר שלהם מול הלקוחות. במאמר זה אנחנו עומדים לדבר על הקשר שבין אחריות תאגידית לקשר של החברה עם הצרכנים שלה.
מהי אחריות תאגידית
אז מה היא בעצם אחריות תאגידית ? מושג שוודאי שמעתם אותו באמצעי המדיה השונים בייחוד בשנים האחרונות. תחשבו על עצמכם בתור אזרחים. אתם שומרי חוק, נותנים כבוד לזולת, משלמים מיסים ועוד הרבה דברים חיוביים. עכשיו תחשבו על גוף עסקי כזה או אחר, איך הוא בעצם יכול להפוך למעין אזרח טוב? לא מדובר על עניינים של תשלומי מס ושות כמו על הרבה מאוד התנהלויות שונות של הארגון בקשר שלו אל מול הרבה מאוד גורמים
כמה מילים על ההיסטוריה של אחריות תאגידית
כשמדובר על אחריות תאגידית זה מושג עוד בשנות התשעים של המאה העשרים אבל תפס תאוצה במילניום החדש. הסיבות לכך המודעות שגדלה בהקשר של נושאים שונים בהם מטפלת האחריות התאגידית כדוגמת היחס לעובדים שלכם, איכות הסביבה ושירות צרכנים. כל הנושאים האלו ואחרים עליהם מתבססת האחריות התאגידית
שירות הצרכנים של החברה הקו הקדמי מול הלקוחות שלה
כשמדובר על שירות הצרכנים של החברה הוא בעצם הקו הקדמי שלה בכול הקשור לעבודה מול הצרכנים. אילו האנשים שמקבלים את הטלפונים הזועמים, אנשי שירות הלקוחות הם גם אילו שאמורים לשמר את הלקוחות ועוד. תפקיד חשוב מאוד ולעיתים ממש קרובות גם כפוי טובה. אחריות תאגידית עשויה לסייע לארגון בשיפור שירות הלקוחות שלה תוך שימוש במתודולוגיות שונות
החשיבות של שקיפות בהתנהלות מול הצרכנים
כשמדובר על הצרכנים שלכם, חשוב מאוד לשמור על שקיפות רבה מולם. השימוש בערכים של אחריות תאגידית אמור לסייע לארגון להטמיע לא מעט מהלכים שבוודאי עשויים לסייע כדוגמת הדרכות שונות לאנשי השירות, זמני תגובה ועוד
אחריות מקיפה על מוצרים בהקשר של לקוחות נאמנים
כשמדובר על אחריות מוצרים גם היא קשורה באחריות תאגידית.. לחברה יש שתי דרכים להתייחס לכל הנושא של אחריות מוצרים. היא יכולה לצאת ידי חובה ולעשות את המינימום והיא יכולה לעשות הרבה לטובת העניין. כשהיא מתנהלת נכון, היא תעשה את המכסימום לנצל את האחריות התאגידית לטובת הנושא כוללת ביקורת עצמית, התנהלות נעימה אל מול הלקוח ועוד. הכל כדי שהוא יהיה מרוצה. וודאי חוויתם את העניין וידעתם להעריך חברות שהתנהלו מולכם בצורה טובה ונעימה
כמה מילים לסיכומו של המאמר
אחריות תאגידית היא מושג שעומד מאחריו עולם תוכן שלם ומאוד חשוב עבור כל ארגון באשר הוא. גם אתם יכולים ליהנות ממנו בתור צרכנים