העולם הפרסומי מציע ללקוח מוצרים רבים, ולעתים מרוב פרסומות הלקוח לא יודע בדיוק מה לבחור ומקבל החלטות מוטעות לגבי מוצרים חדשים ולכן עסקים רבים מגייסים דיילות דוגמניות, אשר תפקידן לעמוד בדוכן מכירות באחד ממרכזי הקניות הגדולים ולתפוס את תשומת ליבו של הצרכן.
העובדה כי הצרכן עצר ליד הדוכן אינה מבטיחה כי הוא ירכוש אותו בעתיד, ולכן יש להציע במקביל גם שוברי הנחה אשר בעזרתם מעודדים את הלקוח, לבצע את הרכישה הראשונה שלו ממוצר זה וזאת לאחר שהוא ניסה אותו ובדק כי הוא מתאים לטעמו האישי שכן מוצר מוצלח ככל שיהא אינו עונה לציפיות ודרישות כל הצרכנים.
ככל שהדוכן בו ניצבות הדיילות לקידום המכירות מעניין ואטרקטיבי יותר, כך עולה הסיכוי כי יהווה מוקד לעניין וזאת במיוחד באם הדוכן מאויש באותן דיילות דוגמניות מרשימות, שעצם הנוכחות המרשימה שלהן גורמות ללקוחות לעצור להתעניין במוצר אותו הן מציעות ויוצרות בכך אפקט חיובי למוצר החדש.
דוכן לקידום מכירות
לא די בכך שבדוכן המכירות ניצבות דיילות דוגמניות, אלא צריך שהדוכן עצמו יהיה מעוצב בצורה מעניינת ובולטת אם זה בצבעים או בצורה, העיקר שיגרום לצרכים העוברים לידו לעצור לרגע ולגלות סקרנות לגבי המוצר המוצע בו שכן, לעתים שנייה זאת היא הקריטית ביותר לשם יצירת אינטראקציה עם האנשים.
ישנם משרדי פרסום אשר מעסיקים אנשי מקצוע שכל תפקידם הוא לעצב דוכני מכירות באופן אטרקטיבי ומושך את העין, תוך מתן דגש לסוג המוצר והגילאים אליהם הוא פונה שכן הדוכן צריך לשקף את אופי המוצר ואת הקהל אליו הוא מיועד וכך, באמצעות שימוש בצוות מכירות מקצועי ודוכן מושקע אפשר לצפות לתוצאות מכירתיות טובות.
התמודדות עם התנגדויות
אחת הבעיות העומדות בפני דיילי קידום מכירות בדוכנים, היא למצוא דרכים להתמודד מול הסירוב של האנשים לנסות את המוצר ולקחת חלק בתהליך המכירה ולכן יש להעביר את הדיילים הדרכה מתאימה, אשר תיתן להם כלים כיצד להתמודד למול לקוחות אשר אינם מעוניינים לגשת לדוכן ולהקשיב לדיילת.
הדרך הטובה ביותר במקרה של התנגדות הוא להסביר כי אין זוהי מתנה או התנסות חינמית, ואין כל צורך לחשוש אך במידה ולמרות שהדיילות ניסו באדיבות לשוחח עם הלקוח וזה לא צלח הרי נכון להמשיך ללקוח הבא, ולא ליצור לחץ מיותר שיצור מהומה ויפריע להתנהלות המכירתית מול הלקוחות האחרים ולכן צריך כל מכירה לבצע בהתאם לסיטואציה.