חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול שינויים אפקטיבי עם מתודולוגית Agile

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/20121170 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעולם העסקי של היום שינוי הוא הדבר ה"קבוע" היחיד וכדי לשרוד ואף לצמוח בשוק תחרותי ודינאמי - חיוני להסתגל לשינויים. מרבית הארגונים חווים שינויים כל הזמן : שינוי בדרישות הלקוחות, שינויים במוצרים של המתחרים, רגולציה שמשתנה, טכנולוגיות חדשות שיש לאמץ, שווקים שהתנאים בהם משתנים, אנשים שמתחלפים ועוד. כדי להתמודד בהצלחה עם שינויים יש לנהל אותם נכון, להכיר בכך ששינויים מהירים הם המציאות שאיתה יש להתמודד ולהיות ערוכים להתמודד איתם בגמישות וביעילות.  ארגונים נדרשים לטפח  זריזות וגמישות שיאפשרו להם להתקדם במהירות .

ניהול שינויים כצוואר בקבוק

בארגונים רבים ניהול שינויים מהווה צוואר בקבוק. מסתבר שאחרי כמעט ארבעה עשורים של השקעה בטכנולוגיה, שיפור תהליכים ושיטות עבודה, ניהול השינויים עדיין מבוצע בצורה איטית ומסורבלת ובמנותק מצרכי השעה.מערכות המידע לא תוכננו להסתגל לשינויים והסטנדרטיזציה שאפיינה את התהליכים העסקיים במאה ה- 20 , שמשמעותה לעיתים תכופות – "יש לעבוד לפי הנוהל", עדיין נטועה עמוק בארגונים ומכבידה על הטמעת שינויים בארגון ובמערכות המשמשות אותו.

משום כך קורה לא אחת ששינוי מבוקש עובר שלבי אישור ארוכים ומוטמע הרבה אחרי שהתעוררה הדרישה, אם בכלל. כתוצאה מכך מאבדים את החדשנות ואת הערך העסקי שאותו שינוי אמור היה לתרום. כך, מושקעים מאמצים בבחינת השינוי הנדרש, ובבחינת ההשלכות שלו על תכניות אחרות, כמו כן בשל שיטות עבודה מיושנות כל שינוי כרוך באובדן ניכר של השקעה והתהליך כולו הוא יקר, איטי ולא אפקטיבי.

הזריזות והגמישות של הארגון,  חיונית ליכולתו לתפקד בשוק עסקי דינמי, ולכן חשוב מאוד ש- IT יתאים את עצמו למציאות וימצא את הדרך הנכונה לפעול בגמישות וביעילות במהירות הנדרשת ל-Businessעל מנת לשמר את יתרונותיו התחרותיים ואף להגדיל את הערך העסקי ללקוחות.

יכולתו של הארגון לפעול בגמישות ולאמץ שינויים צריכה לשקף את צרכי הארגון ותרבותו הארגונית. יכולת זו מושפעת מגורמים רבים, כגון: גודל הארגון, משאבים, רגולציה וכדומה. מחקרים מלמדים ששיטות קונבנציונאליות לניהול שינויים ושיפור תהליכים נוטות לשמר מצב קיים ולגרם לארגון לקפוא על שמריו ועקב כך מונעות זריזות ארגונית, וגורמות לחוסר יעילות.
ארגונים המתמקדים בשליטה על תהליכים שוכחים ששליטה חזקה ופרטנית מדי מעכבת פתרון בעיות וחדשנות. ארגונים זקוקים למתודולוגית פיתוח וניהול פרויקטים וכן לארכיטקטורת תוכנה שתתמוך ביישומים גמישים ומודולאריים  שניתן להתאימם לשינויים ולהקשרים שונים.

סוכני השינוי האמיתיים

התחרות הגלובאלית הציבה את הלקוח במרכז ומחייבת ארגונים לאתר דרכים חדשות כדי לשמר ביעילות את שביעות רצונו של הלקוח. בעידן של מעבר מאספקת מוצרים סטנדרטיים בדחיפה למוצרים מותאמים לדרישות הלקוח ולצרכיו , האינטראקציה בין לקוחות, שותפים ועובדים הופכת את סביבת העבודה הארגונית למורכבת.

כל שינוי בארגון משפיע על עובדיו ועל התנהלותם היום יומית. ככל שתשתית המערכות הארגוניות גמישה יותר כך הן תוכלנה לתמוך בשינויים נדרשים וחיוניים. כאשר תהליכי העבודה מוכתבים ע"י נהלים ספציפיים, הטכנולוגיה יכולה לתמוך בשחרור צווארי בקבוק ולאפשר אישור שינויים תוך כדי תנועה, למנוע אובדן ערך וזמן ולשמר תרבות ארגונית אג'ילית של לקיחת אחריות. יחד עם זאת, הטכנולוגיה לבדה אינה הופכת את הארגון לאג'ילי. IT אג'ילי מחייב גישה הוליסטית ושיתוף פעולה גמיש, הדדי ודינאמי בין אנשים, נתונים, יכולות ומדיניות, כדי לקדם זריזות ארגונית ולהעצים את המשתמשים העסקיים כסוכני השינוי.

נהלים קשיחים ותהליכי עבודה לינאריים וחד מימדיים שאינם מתחשבים בנסיבות, מפחיתים את רמת ההזדהות של עובדים עם מקום עבודתם ומעכבים חדשנות. מתודלוגית Agile

דוגלת בהעצמת והכוונה נכונה של עובדי הארגון שבפועל מניבה ערך עצום לארגון. במקום להתמקד בנהלים סטנדרטיים, עקרונות Agile מאפשרים למנף את ההון האנושי ולהעניק לעובדים סמכות, גמישות ויכולת להגיב לסביבה, ולשנות תכניות כדי לעמוד ביעדי הארגון בתרחישים שונים.

הענקת אוטונומיה מעין זו מעלה את רמת שביעות הרצון והמוטיבציה בקרב עובדים, ומאפשרת לפתח יכולות אישיות, לפתור בעיות ולבצע שינויים תוך כדי עבודה, לגייס או לשמר לקוחות ולהציע חידושים שתורמים לארגון. ככלות הכל, ארגונים הם מערכות סוציו-טכנולוגיות ולמרות שהטכנולוגיה מאפשרת לקשר, למכן ולדווח - האנשים הם סוכני השינוי האמיתיים.

סביבת עבודה אג'ילית לגמישות ארגונית

בעוד שמגזרים כמו היי טק, ביטחון, בריאות, וקמעונאות יותר דינאמיים בהשוואה לאחרים, אין מגזר שיכול להמנע מהצורך להתאים את עצמו במהירות לנסיבות המשתנות. זריזות ארגונית מובילה לצמיחה עסקית בעוד שקשיחות כובלת את הארגון. טכנולוגיות המיכון וסטנדרטיזציית התהליכים שיפרו משמעותית את היעילות הארגונית במאה ה- 20. כיום הצורך של ארגונים רבים הינו לאפשר רענון ושיפור של תהליכים באופן קבוע, ובהתאם לכך גם שינויים במערכות המידע, כדי להעצים את היכולת לחדש ולפתור בעיות, ולאפשר את האפקטיביות שמציע שיתוף הפעולה הדיגיטאלי במאה ה- 21.

ארגונים המאופיינים בנהלי עבודה קשוחים משקפים אנטי חברתיות ובירוקרטיה וכדי להתמודד עם שינויים תכופים נדרשים שינוי יסודי בחשיבה ופתיחות ארגונית. סביבת העבודה האג'ילית מאפשרת מעבר מפעולות סטנדרטיות לאינטראקציות דינאמיות, ותומכת בגמישות ארגונית המסוגלת להכיל ולהסתגל לשינויים. לצד יכולות הבקרה והפיקוח ארכיטקטורת שיתוף שקופה מסייעת לארגונים לטפח מעורבות וחופש פעולה לאלתר ולשנות תוך כדי עשייה.

שיתוף פעולה חברתי מייעל תהליכי עבודה ומאפשר לעובדי הארגון להיות אחראיים לפעולותיהם, ליצור תהליכי עבודה תוך כדי תנועה, ולהפעיל שיקול דעת אחראי ומוסמך כדי להשיג את היעדים העסקיים באופן מיטבי, מבוקר ושקוף. שיתוף פעולה חברתי צריך להוות חלק אינטגראלי מהתהליכים עצמם, שצריכים להפוך להדדיים, ולבטא דו שיח אמיתי, כדי לייתר את התלות בשיטות הקונבנציונאליות לניהול (ולבלימת) שינויים.

שיטות Agile לפיתוח תוכנה רואות בשינויים טבע של העסק, והן בנויות לאפשר ואף לעודד שינויים בסדרי עדיפויות ובדרישות, וכל זאת תוך שמירה על תקציב הפרויקט ולוחות הזמנים שלו, על איכות גבוהה של התוצרים ועל שביעות רצון גבוהה של כל בעלי העניין. סדר העבודה בנוי כך שהוא ממזער עבודה שהולכת לאיבוד עקב שינויים, ובכך משחרר ממגבלות רבות הכרוכות בשינויים בתכנון.

השילוב של שיתוף פעולה חברתי עם מתודולוגית Lean מעניק לארגון סביבת עבודה אג'ילית המאפשרת לכוון את זרימת העבודה, להתאים את משאבי המערכת לצרכים העסקיים, לספק את המידע החיוני בזמן הנכון לאנשים הרלוונטיים, כל זאת תוך תגובה ממוקדת לכל אינטראקציה, היזון חוזר הדדי והתמקדות של כל הגורמים המעורבים ביעדים העסקיים בזמן אמת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדה מרקמן, מנכ"ל חברת BDA - Projects המתמחה בלווי, ייעוץ וביצוע פרוייקטים הכוללים סינרגיה בין עולם המחשוב, תהליכים עסקיים והטמעתם על ידי המשתמשים. החברה מתבססת על מספר מתודולוגיות עבודה (ביניהם Lean IT, Agile, Scrum) על מנת לאפשר לארגונים להיערך בצורה מיטבית לאתגרים מולם הם ניצבים.

לעדה ניסיון רב שנים בעולמות תוכן מגוונים כגון - ביטוח, תעשייה, שירותים ומסחר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדה מרקמן

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121189 צפיות
במאמר זה נסקור את המצב בארגונים רבים, בהם למרות העבודה המשותפת עם ה-Business , ה-IT נתפס כאיטי, לא אפקטיבי ואינו משרת את ה-Business במידה מספקת. נראה כיצד שיטות ניהול פרויקטים ופיתוח תוכנה קלאסיות גרמו לכך וכיצד ניתן לשנות את המצב בצורה יסודית לאור עקרונות Lean .

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121161 צפיות
לפני יותר מ-20 שנה, מחברי הספר "המכונה ששינתה את העולם", גרמו ל"רעידת אדמה" כשהסבירו איך מערכות Lean ישנו את פני תעשיית הרכב. ג'יימס וומאק, דניאל ג'ונס ודניאל רוס ריכזו כוחות על מנת לתעד את בצורה מדוייקת את היתרונות של שיטת Lean שהיתה נהוגה בטויוטה על פני המודל של ייצור המוני שפותח בג'נרל מוטורס והיה נהוג בקרב יצרני הרכב האמריקאים.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני08/03/12967 צפיות
ארגונים רבים כבר עשו צעדים לאימוץ שיטות עבודה מוכחות לניהול פרויקטים במידה כזו או אחרת ואף רכשו כלי תוכנה ייעודיים. חלק מהארגונים משקיעים בקורסים לניהול פרויקטים וחלק מטמיעים שיטות עבודה אך עדיין קיימים מנהלים ששואלים את עצמם כמה כדאי להשקיע בתחום זה אם בכלל. לעיתים עדיין נשאלת השאלה האם קיים ROI לניהול פרויקטים בצורה מתודית וסטנדרטית. רובנו אוהבים להאדיר את ערכי הספונטניות והמקוריות ומפקפקים בערכה של עבודה "לפי הספר".

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/12930 צפיות
חשיפת הצרכן הישראלי לסטנדרטים הגבוהים של שירות ברחבי העולם הפכה את תודעת השירות שלו למפותחת מאוד. ארגונים רבים בארץ, פרטיים כציבוריים, אינם יכולים יותר להישאר מאחור ונדרשים להתאים את רמת השירות לזו שתובע הצרכן. בין אם מתוך השאיפה לשדר חדשנות או לשמר לקוחות כדי לא להפסידם לטובת המתחרים – היום ארגונים משקיעים בטכנולוגיות חדשות, מגייסים ומכשירים עובדים, כדי לשפר את השירות.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/12966 צפיות
השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום המחשוב אינם מאפשרים עוד עבודה ורטיקאלית ועצמאית. אם בעבר, מתכנתים עבדו מול מערכות מחשוב מרכזיות (MF) וגוף ארגוני אחד הוביל את הפרויקט מתחילתו ועד סופו באופן כמעט עצמאי, או לפחות כמוביל דומיננטי עם תלות מינורית בגופים נוספים, היום המצב שונה

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/121359 צפיות
ארגונים רבים שמיישמים מערכות SAP מתמודדים עם אתגר צמצום עלות הבעלות הכוללת ((TCO. מסתבר שגם לקוחות מנוסים וותיקים אינם מצליחים להגיע ליעילות תפעולית אופטימלית. בדיוק לשם כך פיתחה SAP כלים ומתודולוגיות שמאפשרים לארגונים לצמצם את עלויות ה-IT לשפר את ה- TCO באופן משמעותי, להתאים את מערכות המידע לצרכים המשתנים, ולהעניק ללקוחותיהם שירות טוב יותר.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/01/12937 צפיות
מימוש ITIL בארגונים מניב מגוון תועלות בהיבטים התהליכים, התפעוליים והתרבות הארגונית. בסופו של דבר, הכל מתורגם לחיסכון תקציבי ניכר", אמרה מרקמן, מנכ"ל משותף ב-BDA, שהייתה מהדוברים בכנס השנתי של itSMF ישראל, הנערך זו הפעם החמישית ● במסגרת הכנס הוענקו פרסים לארגונים שהטמיעו ITIL בהצלחה - אנשי ה-IT באמדוקס, משרד המשפטים וממר"ם.

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173451 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163559 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151877 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151814 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152393 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/142045 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148169 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica