חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מימוש ITIL מביא לחסכון תקציבי ניכר

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/01/2012937 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"מימוש ITIL בארגונים מניב מגוון תועלות בהיבטים התהליכים, התפעוליים והתרבות הארגונית. בסופו של דבר, הכל מתורגם לחיסכון תקציבי ניכר", אמרה מרקמן, מנכ"ל משותף ב-BDA, שהייתה מהדוברים בכנס השנתי של itSMF ישראל, הנערך זו הפעם החמישית ? במסגרת הכנס הוענקו פרסים לארגונים שהטמיעו ITIL בהצלחה - אנשי ה-IT באמדוקס, משרד המשפטים וממר"ם

"מימוש ITIL בארגונים מניב מגוון תועלות בהיבטים התהליכים, התפעוליים והתרבות הארגונית. בסופו של דבר, הכל מתורגם לחיסכון תקציבי ניכר, ולכן יש עלייה בכמות מימוש פרויקטי ITIL", כך אמרה עדה מרקמן, מנכ"ל משותף ב-BDA.

מרקמן, לשעבר מנמ"רית הפניקס, וכיום עומדת בראש חברה שהיא שותף עסקי של HP, הייתה מהדוברים בכנס השנתי של itSMF ישראל, הנערך זו הפעם החמישית. הכנס התקיים היום (ג') בכפר המכביה ברמת גן, בהפקת אנשים ומחשבים, והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע בתחום. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים.

מרקמן הציגה את כלי PPM של HP, כמסייעים למימוש ITIL. לדבריה, "ניהול פרויקט נדרש להיות מתוחם ונמדד בכל ההיבטים - של זמן, תהליכים, תקציב וכוח אדם. יש להתייחס אליו כאל עסק לכל דבר. כך, הוא יביא להשגת תוצאות טובות יותר במהלכו ובסיומו. כלי ה-PPM של HP עושים זאת".

לדבריה, "ניהול הפרויקטים באופן נכון שמתאים לארגון - מביא לחסכון במשאבים, להשגת יתרון תחרותי ולהגעה מהירה יותר של מוצרים לשוק". מרקמן הוסיפה, כי "היתרונות שאותם משיג ארגון שמממש ניהול פרויקטים הם מרחיקי לכת. בישראל ניכרת התקדמות בתחום בעשור האחרון, אולם עדיין הדרך ארוכה ויש עוד מה לעשות בתחום. נראה, כי השוק הולך להעמיק בתחום PPM, בשל ההפנמה שבתועלות הטמונות בו".

BDA, אמרה מרקמן, מטמיעה את כלי ה-PPM של HP בשוק הישראלי. "תפיסת PPM מסייעת למנהלים לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון", אמרה, "ובמקביל מסייעת להגיע לחיסכון משמעותי בתקציבי המיחשוב בשל יישום זה". היא סיכמה באומרה כי HP פיתחה תפיסה, BTO שמה, ר"ת של מיטוב טכנולוגיה עסקית, המסייעת למנמ"רים לתמוך בכלל פעילויות ה-IT בארגון, ובהידוק בין ה-IT לביזנס, וכי לצד שיפור התהליכים בארגון וקבלת ניראות שלהם, נדרש לנטר ולבקר אותם על מנת לוודא שהם אכן שופרו, "וכך ניתן להגיע לחיסכון במגוון דרכים - בבחירת הפרויקטים הנכונים לביצוע, באי עריכת פרויקטים שאינם מתאימים, בעריכת הפרויקטים באופן הנכון, תוך צמצום העלויות שלהם, בהיבטי משאבים, כוח אדם ולוחות זמנים".

הדוברת הבאה הייתה סבטלנה סטולירוב, יועצת מיחשוב ומימוש תהליכים ב-BMC ישראל. BMC מיוצגת בישראל על ידי חטיבת ניהול המערכות של מטריקס. היא הציגה את גישת ה-BSM (ר"ת של ניהול שירותים עסקיים) של החברה ואמרה כי בחלוף השנים התחום מקבל משנה חשיבות.

יתרונה של התפיסה, אמרה סטולירוב, הוא בשל תיאום הדוק של ה-IT עם העסק. התפיסה, אמרה, "מתאפיינת במוצרים מגוונים, מפת דרכים וגישת צעד אחר צעד למימוש BSM", ציינה. היא הוסיפה כי מסד נתוני ניהול התצורה (CMDB) של BMC מספק גם הוא ערך במימוש תהליכי ITIL, כמו גם יכולת החברה ליצור קישור אמיתי בין שירותים עסקיים ותשתית, יכולות מיפוי תשתיות IT ומיפוי השירותים העסקיים. "פתרונות אלה זוהו על ידי חברות המחקר כקריטיים ליישום מוצלח של  BSM", הסבירה. התועלות המתקבלות מהמימוש, אמרה הן: צמצום עלויות, שיפור תהליכים וייעולם, שקיפות וניראות של השירותים המסופקים, ניהול סיכונים ויצירת ערך עסקי ל-IT.

סטולירוב סיימה בציינה כי "ניהול שירותים עסקיים, BSM, הפך לדרך היעילה ביותר לניהול סביבות IT ולאספקת ערך לעסק. החברה הוכיחה את יכולתה לפתח פתרונות IT מתקדמים המשפיעים באמת על העסק, והיא ממשיכה ליהנות מהגידול בשוק ה- BSM ונותנת מענה ללקוחות שיש להם פתרונות של ספקים אחרים ולא דווקא של BMC , עם יכולת התחברות לכל טכנולוגיה ופתרון".

טל אפשטיין, מנהל יחידת השירות הפנימי ב-IT, אמדוקס, הציג את פרויקט מוקד שירות הפנימי של חברה. הפרויקט אמר אפשטיין, היה מבוסס ITIL ובסופו "נתקבלו נתונים פיננסיים, הארגון הבין טוב יותר מה עושה וכיצד עובד ה-IT, מהן רמות הזמינות של המערכות. הוא תיאר איך מערך המיחשוב הארגוני החל לעבוד כמרכז רווח והפסד, וציין כי הוא החל למכור את שירותיו החוצה.

בין שלל הדוגמאות לחסכון, ציין אפשטיין כי "אנו מזהים היום בצורה אוטומטית תוכנות שאינן בשימוש על ידי המשתמשים וחוסכים שני מיליון דולרים בדרך זו, של הסרה יזומה של תוכנות שלא בשימוש". הוא סיכם בציינו כי בעקבות הפרויקט "התחלנו למדוד את עצמנו בתהליכים עסקיים", חלה ירידה של 35% בכמות הפניות למוקד השירות, חלה עלייה בשירות העצמי של המשתמשים, והודק הקשר בין מחלקת ה-IT באמדוקס ובין כלל הארגון.

לאחר מכן הוצגו סיפורי יישום ITIL בצה"ל ובמשרד המשפטים. לאחר פאנל בנושא, הוענק פרס יישום השנה לפרויקטי ITIL. במקום הראשון זכו אנשי ה-IT של אמדוקס. בנימוקי הזכייה כתבו השופטים כי "הפרויקט הביא למימוש כל היבטי ה-ITIL. ה-IT קושר לצד העסקי של הארגון. התקבלה רמת שירות ללקוחות, הוכר החזר השקעה ועוד".

המקום השני הענק למערך המיחשוב במשרד המשפטים. בנימוקים לבחירה נכתב כי "פרויקט ITIL במשרד הניב שירות טוב יותר ללקוחות. התרשמנו מהסינרגיה בין הגופים השונים במימוש הפרויקט, ומחיבור התהליכים הרבים והמורכבים יחד". המקום השלישי הוענק לאנשי ה-IT של ממר"ם, לו"טם, אגף התיקשוב בצה"ל. בנימוקי הבחירה כתבו השופטים אמרו "מערך המיחשוב הצה"לי הוא מהמורכבים במדינה, ולכן כניסת ממר"ם לעולם ה-ITIL מרשימה. הפרויקט יביא לקיצורי זמנים בפרויקטי IT בצה"ל".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדה מרקמן, מנכ"ל חברת BDA - Projects המתמחה בלווי, ייעוץ וביצוע פרוייקטים הכוללים סינרגיה בין עולם המחשוב, תהליכים עסקיים והטמעתם על ידי המשתמשים. החברה מתבססת על מספר מתודולוגיות עבודה (ביניהם Lean IT, Agile, Scrum) על מנת לאפשר לארגונים להיערך בצורה מיטבית לאתגרים מולם הם ניצבים.

לעדה ניסיון רב שנים בעולמות תוכן מגוונים כגון - ביטוח, תעשייה, שירותים ומסחר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדה מרקמן

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121171 צפיות
בעולם העסקי של היום שינוי הוא הדבר ה"קבוע" היחיד וכדי לשרוד ואף לצמוח בשוק תחרותי ודינאמי - חיוני להסתגל לשינויים. מרבית הארגונים חווים שינויים כל הזמן : שינוי בדרישות הלקוחות, שינויים במוצרים של המתחרים, רגולציה שמשתנה, טכנולוגיות חדשות שיש לאמץ, שווקים שהתנאים בהם משתנים, אנשים שמתחלפים ועוד. כדי להתמודד בהצלחה עם שינויים יש לנהל אותם נכון, להכיר בכך ששינויים מהירים הם המציאות שאיתה יש להתמודד ולהיות ערוכים להתמודד איתם בגמישות וביעילות. ארגונים נדרשים לטפח זריזות וגמישות שיאפשרו להם להתקדם במהירות .

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121189 צפיות
במאמר זה נסקור את המצב בארגונים רבים, בהם למרות העבודה המשותפת עם ה-Business , ה-IT נתפס כאיטי, לא אפקטיבי ואינו משרת את ה-Business במידה מספקת. נראה כיצד שיטות ניהול פרויקטים ופיתוח תוכנה קלאסיות גרמו לכך וכיצד ניתן לשנות את המצב בצורה יסודית לאור עקרונות Lean .

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121162 צפיות
לפני יותר מ-20 שנה, מחברי הספר "המכונה ששינתה את העולם", גרמו ל"רעידת אדמה" כשהסבירו איך מערכות Lean ישנו את פני תעשיית הרכב. ג'יימס וומאק, דניאל ג'ונס ודניאל רוס ריכזו כוחות על מנת לתעד את בצורה מדוייקת את היתרונות של שיטת Lean שהיתה נהוגה בטויוטה על פני המודל של ייצור המוני שפותח בג'נרל מוטורס והיה נהוג בקרב יצרני הרכב האמריקאים.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני08/03/12967 צפיות
ארגונים רבים כבר עשו צעדים לאימוץ שיטות עבודה מוכחות לניהול פרויקטים במידה כזו או אחרת ואף רכשו כלי תוכנה ייעודיים. חלק מהארגונים משקיעים בקורסים לניהול פרויקטים וחלק מטמיעים שיטות עבודה אך עדיין קיימים מנהלים ששואלים את עצמם כמה כדאי להשקיע בתחום זה אם בכלל. לעיתים עדיין נשאלת השאלה האם קיים ROI לניהול פרויקטים בצורה מתודית וסטנדרטית. רובנו אוהבים להאדיר את ערכי הספונטניות והמקוריות ומפקפקים בערכה של עבודה "לפי הספר".

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/12930 צפיות
חשיפת הצרכן הישראלי לסטנדרטים הגבוהים של שירות ברחבי העולם הפכה את תודעת השירות שלו למפותחת מאוד. ארגונים רבים בארץ, פרטיים כציבוריים, אינם יכולים יותר להישאר מאחור ונדרשים להתאים את רמת השירות לזו שתובע הצרכן. בין אם מתוך השאיפה לשדר חדשנות או לשמר לקוחות כדי לא להפסידם לטובת המתחרים – היום ארגונים משקיעים בטכנולוגיות חדשות, מגייסים ומכשירים עובדים, כדי לשפר את השירות.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/12966 צפיות
השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום המחשוב אינם מאפשרים עוד עבודה ורטיקאלית ועצמאית. אם בעבר, מתכנתים עבדו מול מערכות מחשוב מרכזיות (MF) וגוף ארגוני אחד הוביל את הפרויקט מתחילתו ועד סופו באופן כמעט עצמאי, או לפחות כמוביל דומיננטי עם תלות מינורית בגופים נוספים, היום המצב שונה

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/121359 צפיות
ארגונים רבים שמיישמים מערכות SAP מתמודדים עם אתגר צמצום עלות הבעלות הכוללת ((TCO. מסתבר שגם לקוחות מנוסים וותיקים אינם מצליחים להגיע ליעילות תפעולית אופטימלית. בדיוק לשם כך פיתחה SAP כלים ומתודולוגיות שמאפשרים לארגונים לצמצם את עלויות ה-IT לשפר את ה- TCO באופן משמעותי, להתאים את מערכות המידע לצרכים המשתנים, ולהעניק ללקוחותיהם שירות טוב יותר.

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173451 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163559 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151877 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151814 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152393 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/142045 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148169 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica