לפני שנסביר על השלבים של שילוח בינלאומי, נמליץ על הפרמטרים שכדאי לבחון ולזכור בטרם בוחרים חברה של שילוח בינלאומי. מי שסבלנותו קצרה, נמליץ בכלליות לבחון את מספר השנים שהחברה פועלת בתחום ובשוק, היות וחברה של שילוח המצליחה בתחומה מספר שנים, למרות שהתחום הוא תחרותי כי יש הרבה חברות שילוח בינלאומי בשוק, סימן שהינה חברה אמינה עם לקוחות מרוצים.
וותק ניסיון ואמינות
אם להרחיב את המעט שאמרנו קודם לכן, אז אמינות היא אחד הדברים הכי חשובים בחברה של שילוח בינלאומי. כאשר פונים לחברה של שילוח לצורך רילוקיישן, למשל מפקידים בידיה את רוב הרכוש שצברתם במהלך השנים. חברה של שילוח בינלאומי צריכה להיות מספיק מקצועית ולדעת את התחום היטב כדי להעביר את הסחורה ממקום למקום בבטחה. כלומר, עליה לדעת לארוז את החפצים, לטפל בנייר הבירוקרטית במדינה המוצא ובמדינת היעד, ליידע אתכם לגבי המיסים השונים כדי שלא יהיו הפתעות לא נעימות בנמל של מדינת היעד, וכמובן להעביר את המטען מבלי לגרום לה נזק- מטלה לא פשוטה כלל וכלל.
כל זה תקף גם להעברת סחורה לצרכי עסקים, ואולי אף יותר: כאשר מעבירים סחורה של עסק, המוקשים הקיימים הם רבים יותר. קל מאוד לעכב סחורה בגלל אי תשלום מיסים מסוימים או בגלל שאין את האישורים המתאימים הקשורים למסחר ורישיון העסק. לכן עדיף להשקיע בחברה עם וותק וניסיון , שכבר לא מנסה ללכוד לקוחות כדי לבסס את מעמדה, חברה עם וותק תצפה מראש א המכשולים ותדע להימנע מהם, ואם חלילה תתקל בלית ברירה במכשול בדרך, תדע לפור אותו במהירות מרבית.
שלבי השילוח
שילוח בינלאומי מורכב ממספר שלבים מורכבים.ראשית יש צורך לארוז את המטען המיועד בקפידה ובזהירות, באמצעים אשר יבטיחו את שלמותו לאורך כל הדרך. סחורה אשר לא יארזו אותה בזהירות ואחריות, תיפגם או תישבר בדרך. כלומר האריזה צריכה להיות מקצועית, כמו גם יתר השלבים.
לאחר האריזה יש צורך להעביר את המטען למחסני החברה של שילוח, במידה ומעוניינים באחסון. אחסון המטען הוא הרבה פעמים פתרון נוח ואף משתלם, לא רק במקרים של סחורה עסקית אלא גם במטען אישי במקרים של רילוקיישן. מטען הנשמר במחסני החברה של שילוח בינלאומי יהיה מאובטח ושמור מגניבות או נזקים. המעבר עצמו למחסני החברה או לנמל התעופה או לנמל הימי הוא שלב בפני עצמו. צריך להעמיס את המטען בזהירות על ידי מנוף או מנשא לתוך המשאיות וכל זה מבלי לפגוע במטען.
בנמל, צריך להעביר את הסחורה דרך המכס כלומר צריך מראש את כל המסמכים המתאימים וכמובן לדאוג להגעת הסחורה בבטחה תוך עמידה בלוח זמנים.
עמידה בלוח זמנים
כל השלבים, הבטיחות והזהירות הינם רק חלק מהעניין. דבר נוסף חשוב לא פחו הינו עמידהבלוח זמנים.אי עמידה בלוח זמנים יעלה לכם הרבה מאוד כסף ועצבים, והוא יכול לשבש את כל המעבר למדינה החדשה, והרי אף אחד לא רוצה להתחיל ברגל שמאל....
במיוחד כאשר הסחורה מעוכבת במדינה הזרה, הדבר יכול לעלות לכם הרבה כסף ועצבים.ראשית מכיוון שמדינה זרה יותר נזהרת עם סחורה או מטען שאינה שלה, והקנס יכול להיות מאוד גבוה אם אין אישורים מתאימים. שני קשה יותר להתנהל מול גופים רשמיים של מ דינה זרה אם לא מכירים את התחום והחוקים היטב.