עיצוב חלון ראווה הוא משימה מורכבת ומאתגרת, היא דורשת יכולת כמעט קסומה לחבר יחד מספר משימות בחלון אחד ספציפי. המשימות הן: שילוב בין הצגת מוצר לרעיון הקונספט של החברה יחד עם העברת השדר של הקולקציה הנוכחית ובנוסף הצהרה אופנתית ברורה וחדשנית.
איך מצליחים לשלב בין כל אלו יחד? התשובה לשאלה הזו נתונה בידיהם של כל מי שעיסוקו המרכזי הוא עיצוב חלון ראווה של חנויות, בוטיקים ורשתות מכל התחומים.
מידוף לחנויות ולצורכי עיצוב חלון ראווה
גם בעת עיצוב חלון ראווה יש צורך לשלב אמצעי מידוף לחנויות. מתקני תלייה מעץ מלא או שילוב של מדפי צד וכבלים עדינים ובלתי נראים. כל קונספט עיצובי ודרישותיו הוא.
בחברות המקצועיות למיתוג מאפשרים לצוות המופקד על עיצוב חלון הראווה להשתולל בדמיון ופשוט ללכת הכי רחוק שאפשר מפני שהחברות הללו יכולות לייצר בקלות כל מתקן או אמצעי מידוף חנויות שיידרש. לרשותם עומד מבחר גדול של חומרים כמו עץ, פלסטיק, זכוכית, ניילון או ברזל לפי הצורך ובהתאמה לצרכיו של הלקוח.
לא פעם בוחרים מעצבים להפציץ בעיצוב חלון ראווה מרשים וגרנדיוזי, מטרתו של חלון מהסוג הזה היא כמובן לגרום ללקוח הפוטנציאלי לחוש חלק ממשהו גדול, עדכני ודרמטי, תחושה שלא פעם גורמת לכניסה לאזור המרחב הקמעונאי. כל מי שמנהל עסק קמעונאי יודע כי מדובר באכילת הפיתיון לחלוטין. רגע לאחר כניסתו של האדם אל אזור המכירות הוא נתון לידיהם של אנשי המכירות במקום והם מצידם כבר ידאגו שהוא ימצא פריט שימצא חן בעיניו.
עיצובי חלון ראווה ייחודיים
המעצב, מנהל המותג ומנהל השיווק מקבלים החלטה משותפת אילו אלמנטים יהיו נוכחים בחלון הראווה ואיזה סיפור הם בוחרים לספר. האלמנטים הללו יהיו קשורים ישירות לנושא הקולקציה.
למשל, קולקציית קיץ עם דגש על בגדי מלחים מזמין בהחלט חלון ראווה עם אמצעי מידוף חנויות המשלבים מתכת ועץ, מראה מחויט אך ספורטיבי, צווארונים רחבים וגדולים, מכנסיים בגובה הברך, שימוש בגווני כחול לבן ועוד.
כל חברה והמוצר שלה כאשר החשיבות גם של חלון הראווה וגם של אמצעי המידוף הוא להדגיש את היופי, הפרקטיות, השיק והסיפור שמאחורי המוצר ולגרום ללקוח לרצות להיות בעליו גם כן.