בעלי העסקים כבר יודעים כי מתקני תצוגה לחנויות הם הרבה יותר מאמצעי עליו מסדרים ומציגים את הסחורה. בחירת המתקנים משמעותית ביותר לנתונים הסופיים של מחזור המכירות וכמובן לעידוד רכישת מוצרים מסוימים על פני אחרים.
מתקני תצוגה לחנויות מעוצבים ונבחרים תוך התייחסות לתיאוריות פסיכולוגיה שיווקית. בהתאם למחקרים ולנתונים המוצגים בתיאוריות אלו ניתן לבצע מהלכים שיווקיים נכונים ומצליחים יותר. מתקני תצוגה לחנויות מיוצרים בסטנדרטים גבוהים של איכות ודיוק, תוך שימת לב אמיתית לפרמטרים כגון בחירת הצבע הנכון, המרווחים בין המדפים וכמובן הנגישות של הלקוח לכל המוצרים המהווה נקודה קריטית להשלמת המכירה.
מתקני תצוגה לחנויות מהווים חלק בלתי נפרד מהתדמית העסקית של המקום. מתקני זכוכית יוקרתיים עדינים מעבירים מסרים של הדר, תחכום ויוקרתיות, והם מתאימים לשימוש בחנויות תכשיטים וחנויות אופנה עילית (בוטיקים הממוקמים בנקודת מפתח כגון קניוני יוקרה, שדרות של חנויות מותגים ועוד).
כשם שמדפי הזכוכית משרתים נפלא את החנויות היוקרתיות הם יהוו גורם מפריע ולא הולם עבור חנויות מסוג אחר, למשל חנויות חומרי בניין או חנות לבעלי חיים או מוצרי ספורט. בחירת מתקני התצוגה היא חלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב הפנים ומיתוג העסק. ללא ספק בחנויות שכאלה מוטב לבחור במתקנים מחומרים גסים וחזקים יותר עם יכולת לשאת משקל רב. ההתאמה היא ללא ספק החלק הקריטי ולכן כאשר הבחירה נכונה נוצרת אווירה הרמונית שמשרתת היטב את המטרות של בעל העסק.
מידוף לחנויות : תצוגה ואחסון
כאשר עוסקים בפתרונות אחסון ותצוגה יש להכניס אל המשוואה שיקולים של עיצוב, בטיחות ונוחות. מידוף לחנויות הוא גם אמצעי לאחסנת המלאי הקיים. כאשר מערכת המדפים אינה נוחה קשה יהיה לאתר את הפריטים המבוקשים בעבור הלקוחות שממתינים בחנות וקשה לבצע הזמנות מלאי מדויקות.
כאן המקום להפריד בין מערכות מידוף המיועדות לחלל החנות הנחשף לקהל הלקוחות ולמערכות מידוף לחנויות שמיועדות לעובדים בלבד כגון מערכות להצבה במחסן האחורי של החנות. מידוף מהסוג הזה בוחרים תוך שיקולי נוחות הצוות וקיבולת המחסן בלבד. שיקולי העיצוב אינם מכריעים כאן וכדאי לתת משקל רב יותר ליציבות המתקן ובחירת פתרונות האחסון הטובים ביותר.
מתקני תצוגה לחלונות ראווה
חלון ראווה מעוצב מצליח לגרום לעוברים ושבים תחושת סקרנות בתקווה שיתעורר בהם חשק להיכנס לחנות ולבחון את המוצרים מקרוב. יש מעצבים שמעדיפים להציב בחלון הראווה את הפריטים האטרקטיביים ביותר, אחרים דווקא מעדיפים לשמור את הפריטים היפים ביותר בתוך החנות. חלון הראווה הוא אמצעי ליצירת רושם ראשוני חיובי. כאן נכנסים לתמונה מתקני תצוגה שמציגים את הפריטים בצורה נאותה.
על מנת להציב חלון ראווה שיגרום ללקוח פוטנציאלי להישאב פנימה אל חלל המכירה יש לשים דגש רב על חדשנות, יצירתיות ולכידת הקו האופנתי הפופולרי ולשדר אליו. כמו כן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום לביצוע גימור מושלמים.